
Αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς, παρά τις εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τους επόμενους μήνες, η άνοδος των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19 εγείρει ανησυχίες. Βάσει της VesselsValue, μειωμένες εμφανίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Πάντως, παρά το ρευστό περιβάλλον, 388 tankers άλλαξαν χέρια (τα 13 τον Αύγουστο) την υπό εξέταση περίοδο έναντι 262 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Ακόμη, σε αυξημένη ρότα εμφανίζονται οι διαλύσεις tankers, με 175 να στέλνονται προς ανακύκλωση.

Βάσει δεδομένων μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, η πορεία της ναυλαγοράς των tankers συνεχίζει να αντανακλάται σθεναρά στην αξία τους, με τα VLCCs καθολικά (ανεξαρτήτως ηλικίας) να καταγράφουν μείωση. Τη μεγαλύτερη μείωση, μέσα στον Αύγουστο, κατέγραψαν τα VLCCs ηλικίας 15 ετών (-9,4%).
Ακόμη μία αρνητική πρωτιά σημείωσαν τα VLCCs, τα οποία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μέση μείωση αξίας μεταξύ όλων των τύπων δεξαμενόπλοιων (-4,32%) εντός Αυγούστου. Τη δεύτερη μεγαλύτερη μέση μείωση κατέγραψαν τα LR1 (-2,84%), ενώ την τρίτη μεγαλύτερη τα Aframaxes (-2,56%).
Ωστόσο, υπήρξαν και κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις. Η μεγαλύτερη αύξηση αξίας δεξαμενόπλοιου τον Αύγουστο κατεγράφη στα MR tankers, ηλικίας 15 ετών (4,1%). Υπενθυμίζεται πως, παρά τη μεγάλη μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει τη ναυλαγορά των MR tankers, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων που μεταφέρουν και επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, μόλις 13 έλαβαν χώρα τον Αύγουστο του 2021, βάσει δεδομένων της VesselsValue


Ειδικότερα, κανένα από τα 13 δεξαμενόπλοια που άλλαξαν χέρια δεν ήταν Suezmax. Πέντε MR tankers άλλαξαν ιδιοκτήτες (38,46% επί των συνολικών αγοραπωλησιών), εκ των οποίων κανένα δεν ήταν κάτω των πέντε ή άνω των 20 ετών. Οι αγοραπωλησίες VLCCs διαμορφώθηκαν στις τέσσερις (30,77% επί των συνολικών), με τις τρεις να αφορούν πλοία 15-20 ετών. Τέλος, δύο Aframaxes και δύο LR1s άλλαξαν χέρια τον Αύγουστο, με κάθε τύπο πλοίου να αντιστοιχεί στο 15,38% των συνολικών αγοραπωλησιών.
Φωτό: Fatih Turan/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ