
Αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς, παρά τις εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τους επόμενους μήνες, η άνοδος των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19 εγείρει ανησυχίες. Βάσει της VesselsValue, μειωμένες εμφανίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Πάντως, παρά το ρευστό περιβάλλον, 388 tankers άλλαξαν χέρια (τα 13 τον Αύγουστο) την υπό εξέταση περίοδο έναντι 262 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Ακόμη, σε αυξημένη ρότα εμφανίζονται οι διαλύσεις tankers, με 175 να στέλνονται προς ανακύκλωση.
Βάσει δεδομένων μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, η πορεία της ναυλαγοράς των tankers συνεχίζει να αντανακλάται σθεναρά στην αξία τους, με τα VLCCs καθολικά (ανεξαρτήτως ηλικίας) να καταγράφουν μείωση. Τη μεγαλύτερη μείωση, μέσα στον Αύγουστο, κατέγραψαν τα VLCCs ηλικίας 15 ετών (-9,4%).
Ακόμη μία αρνητική πρωτιά σημείωσαν τα VLCCs, τα οποία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μέση μείωση αξίας μεταξύ όλων των τύπων δεξαμενόπλοιων (-4,32%) εντός Αυγούστου. Τη δεύτερη μεγαλύτερη μέση μείωση κατέγραψαν τα LR1 (-2,84%), ενώ την τρίτη μεγαλύτερη τα Aframaxes (-2,56%).
Ωστόσο, υπήρξαν και κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις. Η μεγαλύτερη αύξηση αξίας δεξαμενόπλοιου τον Αύγουστο κατεγράφη στα MR tankers, ηλικίας 15 ετών (4,1%). Υπενθυμίζεται πως, παρά τη μεγάλη μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει τη ναυλαγορά των MR tankers, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων που μεταφέρουν και επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, μόλις 13 έλαβαν χώρα τον Αύγουστο του 2021, βάσει δεδομένων της VesselsValue
Ειδικότερα, κανένα από τα 13 δεξαμενόπλοια που άλλαξαν χέρια δεν ήταν Suezmax. Πέντε MR tankers άλλαξαν ιδιοκτήτες (38,46% επί των συνολικών αγοραπωλησιών), εκ των οποίων κανένα δεν ήταν κάτω των πέντε ή άνω των 20 ετών. Οι αγοραπωλησίες VLCCs διαμορφώθηκαν στις τέσσερις (30,77% επί των συνολικών), με τις τρεις να αφορούν πλοία 15-20 ετών. Τέλος, δύο Aframaxes και δύο LR1s άλλαξαν χέρια τον Αύγουστο, με κάθε τύπο πλοίου να αντιστοιχεί στο 15,38% των συνολικών αγοραπωλησιών.
Φωτό: Fatih Turan/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ