Με αμείωτο ρυθμό οι αγοραπωλησίες bulkers

Με αμείωτο ρυθμό οι αγοραπωλησίες bulkers

504
Με αμείωτο ρυθμό οι αγοραπωλησίες bulkers

Η ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των bulkers διατηρήθηκε και τον Αύγουστο του 2021, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση 9,2% του θαλάσσιου εμπορίου των Capesizes σε τονομίλια. Λόγω αυτού, οι αξίες των bulk carriers κατέγραψαν αύξηση μέσα στον μήνα, ανεξαρτήτως τύπου ή ηλικίας, βάσει δεδομένων της VesselsValue.

Ειδικότερα, τη σημαντικότερη αύξηση κατέγραψαν τα Supramaxes, των οποίων η αξία ξεπέρασε σε ποσοστιαία μεταβολή αυτήν οποιουδήποτε άλλου τύπου bulker (εύρος μεταβολών από 5,1-13,7%, με μέση μεταβολή 10,18%). Όσον αφορά τα Capesizes, η μέση μεταβολή της αξίας τους κυμάνθηκε στο 3,6%, με τη μεγαλύτερη άνοδο να παρατηρείται στα πλοία ηλικίας πέντε και δέκα ετών, ίση με 5,1%. Η μέση άνοδος της αξίας τόσο των Panamaxes όσο και των Handysizes διαμορφώθηκε στο 6,92%, με τα νεότευκτα Panamaxes να καταγράφουν άνοδο 8,8% στην αξία τους μέσα στον Αύγουστο και τα Handysizes ηλικίας δέκα ετών να καταγράφουν άνοδο 8,9%.

Αξίζει να σημειωθεί πως, για όλες τις κατηγορίες bulkers, η ποσοστιαία αύξηση της αξίας των second-hand ήταν μεγαλύτερη από εκείνη των επί παραγγελία, συγκρίνοντας τα δεδομένα της VesselsValue για τον μήνα Αύγουστο. H τάση αυτή είναι ενδεικτική της επιλογής της συντριπτικής πλειοψηφίας των ιδιοκτητών bulkers, οι οποίοι επιλέγουν να επενδύσουν σε υπάρχοντα πλοία με στόχο την αξιοποίηση της πολύ καλής ναυλαγοράς. Ακόμη, αντανακλάται και στην ιδιαίτερα μεγάλη διαφορά μεταξύ παραγγελιών και αγοραπωλησιών την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οπότε οι αγοραπωλησίες διαμορφώθηκαν στις 747, ενώ οι παραγγελίες ανήλθαν σε 107.

Παραγγελίες και αγοραπωλησίες bulkers, περίοδος Ιανουαρίου-Αυγούστου (2019-2020-2021). Δεδομένα: VesselsValue.
Παραγγελίες και αγοραπωλησίες bulkers, περίοδος Ιανουαρίου-Αυγούστου (2019-2020-2021). Δεδομένα: VesselsValue.

Παράλληλα, οι αγοραπωλησίες μόνο για τον Αύγουστο συνεχίστηκαν επίσης με δυναμικούς ρυθμούς, με 48 bulkers να αλλάζουν χέρια. Η πλειονότητα αυτών των bulkers ήταν ηλικίας 5-15 ετών (40 πλοία). Μόλις ένα πλοίο ηλικίας μικρότερης των 5 ετών άλλαξε ιδιοκτήτη, ενώ επτά πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών άλλαξαν χέρια.

Αγοραπωλησίες bulkers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.
Αγοραπωλησίες bulkers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.
Κατανομή αγοραπωλησιών bulkers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.
Κατανομή αγοραπωλησιών bulkers, Αύγουστος 2021. Δεδομένα: VesselsValue.

Τα Handysizes πρωταγωνίστησαν στις αγοραπωλησίες του Αυγούστου, αντιπροσωπεύοντας το 39,58% (19 πλοία) των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα 18 από τα 19 Handysizes που άλλαξαν χέρια ήταν μεταξύ 5-15 ετών.

Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν τα Supramaxes, με ποσοστό 31,25% (15 πλοία) επί των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα δέκα από αυτά ήταν μεταξύ 5-15 ετών.

Όσον αφορά τα Panamaxes, οκτώ άλλαξαν χέρια (16,67% των συνολικών αγοραπωλησιών). Τα έξι από τα οκτώ ήταν ηλικίας 5-15 ετών.

Τέλος, στον κλάδο ξηρού φορτίου, τις λιγότερες αγοραπωλησίες κατέγραψαν τα Capesizes. Συγκεκριμένα, έξι Capesizes άλλαξαν χέρια (12,5% επί των συνολικών παραγγελιών), όλα ηλικίας 5-15 ετών.

Φωτό: Yun David/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.