
Η ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των bulkers διατηρήθηκε και τον Αύγουστο του 2021, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση 9,2% του θαλάσσιου εμπορίου των Capesizes σε τονομίλια. Λόγω αυτού, οι αξίες των bulk carriers κατέγραψαν αύξηση μέσα στον μήνα, ανεξαρτήτως τύπου ή ηλικίας, βάσει δεδομένων της VesselsValue.
Ειδικότερα, τη σημαντικότερη αύξηση κατέγραψαν τα Supramaxes, των οποίων η αξία ξεπέρασε σε ποσοστιαία μεταβολή αυτήν οποιουδήποτε άλλου τύπου bulker (εύρος μεταβολών από 5,1-13,7%, με μέση μεταβολή 10,18%). Όσον αφορά τα Capesizes, η μέση μεταβολή της αξίας τους κυμάνθηκε στο 3,6%, με τη μεγαλύτερη άνοδο να παρατηρείται στα πλοία ηλικίας πέντε και δέκα ετών, ίση με 5,1%. Η μέση άνοδος της αξίας τόσο των Panamaxes όσο και των Handysizes διαμορφώθηκε στο 6,92%, με τα νεότευκτα Panamaxes να καταγράφουν άνοδο 8,8% στην αξία τους μέσα στον Αύγουστο και τα Handysizes ηλικίας δέκα ετών να καταγράφουν άνοδο 8,9%.
Αξίζει να σημειωθεί πως, για όλες τις κατηγορίες bulkers, η ποσοστιαία αύξηση της αξίας των second-hand ήταν μεγαλύτερη από εκείνη των επί παραγγελία, συγκρίνοντας τα δεδομένα της VesselsValue για τον μήνα Αύγουστο. H τάση αυτή είναι ενδεικτική της επιλογής της συντριπτικής πλειοψηφίας των ιδιοκτητών bulkers, οι οποίοι επιλέγουν να επενδύσουν σε υπάρχοντα πλοία με στόχο την αξιοποίηση της πολύ καλής ναυλαγοράς. Ακόμη, αντανακλάται και στην ιδιαίτερα μεγάλη διαφορά μεταξύ παραγγελιών και αγοραπωλησιών την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οπότε οι αγοραπωλησίες διαμορφώθηκαν στις 747, ενώ οι παραγγελίες ανήλθαν σε 107.
Παράλληλα, οι αγοραπωλησίες μόνο για τον Αύγουστο συνεχίστηκαν επίσης με δυναμικούς ρυθμούς, με 48 bulkers να αλλάζουν χέρια. Η πλειονότητα αυτών των bulkers ήταν ηλικίας 5-15 ετών (40 πλοία). Μόλις ένα πλοίο ηλικίας μικρότερης των 5 ετών άλλαξε ιδιοκτήτη, ενώ επτά πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών άλλαξαν χέρια.
Τα Handysizes πρωταγωνίστησαν στις αγοραπωλησίες του Αυγούστου, αντιπροσωπεύοντας το 39,58% (19 πλοία) των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα 18 από τα 19 Handysizes που άλλαξαν χέρια ήταν μεταξύ 5-15 ετών.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν τα Supramaxes, με ποσοστό 31,25% (15 πλοία) επί των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα δέκα από αυτά ήταν μεταξύ 5-15 ετών.
Όσον αφορά τα Panamaxes, οκτώ άλλαξαν χέρια (16,67% των συνολικών αγοραπωλησιών). Τα έξι από τα οκτώ ήταν ηλικίας 5-15 ετών.
Τέλος, στον κλάδο ξηρού φορτίου, τις λιγότερες αγοραπωλησίες κατέγραψαν τα Capesizes. Συγκεκριμένα, έξι Capesizes άλλαξαν χέρια (12,5% επί των συνολικών παραγγελιών), όλα ηλικίας 5-15 ετών.
Φωτό: Yun David/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ