
 
															Η ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των bulkers διατηρήθηκε και τον Αύγουστο του 2021, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση 9,2% του θαλάσσιου εμπορίου των Capesizes σε τονομίλια. Λόγω αυτού, οι αξίες των bulk carriers κατέγραψαν αύξηση μέσα στον μήνα, ανεξαρτήτως τύπου ή ηλικίας, βάσει δεδομένων της VesselsValue.
Ειδικότερα, τη σημαντικότερη αύξηση κατέγραψαν τα Supramaxes, των οποίων η αξία ξεπέρασε σε ποσοστιαία μεταβολή αυτήν οποιουδήποτε άλλου τύπου bulker (εύρος μεταβολών από 5,1-13,7%, με μέση μεταβολή 10,18%). Όσον αφορά τα Capesizes, η μέση μεταβολή της αξίας τους κυμάνθηκε στο 3,6%, με τη μεγαλύτερη άνοδο να παρατηρείται στα πλοία ηλικίας πέντε και δέκα ετών, ίση με 5,1%. Η μέση άνοδος της αξίας τόσο των Panamaxes όσο και των Handysizes διαμορφώθηκε στο 6,92%, με τα νεότευκτα Panamaxes να καταγράφουν άνοδο 8,8% στην αξία τους μέσα στον Αύγουστο και τα Handysizes ηλικίας δέκα ετών να καταγράφουν άνοδο 8,9%.
Αξίζει να σημειωθεί πως, για όλες τις κατηγορίες bulkers, η ποσοστιαία αύξηση της αξίας των second-hand ήταν μεγαλύτερη από εκείνη των επί παραγγελία, συγκρίνοντας τα δεδομένα της VesselsValue για τον μήνα Αύγουστο. H τάση αυτή είναι ενδεικτική της επιλογής της συντριπτικής πλειοψηφίας των ιδιοκτητών bulkers, οι οποίοι επιλέγουν να επενδύσουν σε υπάρχοντα πλοία με στόχο την αξιοποίηση της πολύ καλής ναυλαγοράς. Ακόμη, αντανακλάται και στην ιδιαίτερα μεγάλη διαφορά μεταξύ παραγγελιών και αγοραπωλησιών την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οπότε οι αγοραπωλησίες διαμορφώθηκαν στις 747, ενώ οι παραγγελίες ανήλθαν σε 107.

Παράλληλα, οι αγοραπωλησίες μόνο για τον Αύγουστο συνεχίστηκαν επίσης με δυναμικούς ρυθμούς, με 48 bulkers να αλλάζουν χέρια. Η πλειονότητα αυτών των bulkers ήταν ηλικίας 5-15 ετών (40 πλοία). Μόλις ένα πλοίο ηλικίας μικρότερης των 5 ετών άλλαξε ιδιοκτήτη, ενώ επτά πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών άλλαξαν χέρια.


Τα Handysizes πρωταγωνίστησαν στις αγοραπωλησίες του Αυγούστου, αντιπροσωπεύοντας το 39,58% (19 πλοία) των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα 18 από τα 19 Handysizes που άλλαξαν χέρια ήταν μεταξύ 5-15 ετών.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν τα Supramaxes, με ποσοστό 31,25% (15 πλοία) επί των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα δέκα από αυτά ήταν μεταξύ 5-15 ετών.
Όσον αφορά τα Panamaxes, οκτώ άλλαξαν χέρια (16,67% των συνολικών αγοραπωλησιών). Τα έξι από τα οκτώ ήταν ηλικίας 5-15 ετών.
Τέλος, στον κλάδο ξηρού φορτίου, τις λιγότερες αγοραπωλησίες κατέγραψαν τα Capesizes. Συγκεκριμένα, έξι Capesizes άλλαξαν χέρια (12,5% επί των συνολικών παραγγελιών), όλα ηλικίας 5-15 ετών.
Φωτό: Yun David/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα πλοία, δείγμα της προσαρμοστικότητάς τους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Υπό αυτό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ