
H Mitsui O.S.K. Lines (MOL) υπέγραψε πρόσφατα επιστολή προθέσεων (Letter of Intent) με τη ρωσική κρατική εταιρεία leasing GTLK για την απόκτηση του 49% των ιδιοκτητριών εταιρειών δύο πλωτών μονάδων αποθήκευσης LNG (Floating Storage Unit ‒ FSU).
Επί του παρόντος, οι δύο εταιρείες ανήκουν αποκλειστικά στην GTLK και παρέχουν υπηρεσίες μεταφόρτωσης LNG σε projects σε Kamchatka και Murmansk. Οι δύο εταιρείες ιδιοκτήτριες των FSU νωρίτερα είχαν υπογράψει συμφωνίες ναύλωσης bareboat με τις Arctic Transshipment LLC και TotalEnergies S.E., οι οποίες θα παράσχουν υπηρεσίες μεταφόρτωσης LNG για project της Novatek.
Οι δύο πλωτές μονάδες, οι οποίες κατασκευάζονται από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., θεωρούνται οι μεγαλύτερες στον κόσμο, καθώς διαθέτουν αποθηκευτική δυναμικότητα 360.000 κ.μ., και θα εγκατασταθούν στο Bechevinskaya Bay στη χερσόνησο Kamchatka και στο Ura Bay στη χερσόνησο Murmansk.
Στην ανακοίνωσή της η MOL αναφέρει ότι η μεταφορά LNG μέσω του Βόρειου Περάσματος και η μεταφόρτωσή του σε Kamchatka και Murmansk θα μειώσει τα κόστη μεταφοράς και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα η εξασφάλιση φορτίων σε μια περιοχή με υψηλή κατανάλωση LNG αναμένεται να αυξήσει την αξιοπιστία και την ασφάλεια σε όλη την ενεργειακή αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής. «Η σταθερή πρόσβαση σε ενεργειακούς πόρους της περιοχής της ρωσικής Αρκτικής θα συμβάλει σε σταθερή ενεργειακή προσφορά για την Ιαπωνία», τονίζεται τέλος στην ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ