Ο Αύγουστος αποτέλεσε έναν ακόμη μήνα αυξημένης ζήτησης και ελλιπούς προσφοράς containerships για τη μεταφορά τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα την περαιτέρω άνοδο της ναυλαγοράς. Οι συνθήκες ζήτησης και προσφοράς παραμένουν ιδιαίτερα διαταραγμένες για τις εφοδιαστικές αλυσίδες αλλά ευνοϊκές για τα containerships. Ενδεικτικές είναι άλλωστε οι συνεχείς αναφορές για μεταφορά containers σε bulk carriers λόγω έλλειψης διαθέσιμων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων προς ναύλωση. Παράλληλα, οι καθυστερήσεις στους λιμένες, απόρροια κατά κύριο λόγο των υγειονομικών περιορισμών προς αντιμετώπιση της Covid-19, συνεχίζουν να παρέχουν στήριξη στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι χρόνοι αναμονής πλοίων, αλλά και ο αριθμός αυτών, στους λιμένες της Καλιφόρνια, που κατέρριψαν διαδοχικά ρεκόρ μέσα στον Αύγουστο.
Υπό αυτό το πρίσμα, μεγάλη δραστηριότητα παρατηρείται τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες containerships, όπως προκύπτει από πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Ενδεικτικά, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν 379 παραγγελίες και 283 αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ μόλις έντεκα οδηγήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αξίες των containerships, κάθε τύπου και ηλικίας, οι οποίες ακολουθούν αυξητική τάση. Όλοι οι τύποι containerships κατέγραψαν μέση αύξηση άνω του 10%, με τα feedermaxes να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση (μέση αύξηση 26,16%) και τα ULCVs την τελευταία (μέση αύξηση 11,75%).
Λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του στόλου των containerships, τα ηλικίας 15 ετών κατέγραψαν μέση αύξηση 29,378% στην αξία τους.
Επιπλέον, λίγες υπήρξαν οι αγοραπωλησίες containerships τον Αύγουστο του 2021, συγκεκριμένα 14, με την πλειονότητα των ιδιοκτητών να επιθυμούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την καλή ναυλαγορά, ενώ παράλληλα επενδύουν σε νέες παραγγελίες.
Από τις 14 αγοραπωλησίες που έλαβαν χώρα, καμία δεν αφορούσε containership ηλικίας κάτω των δέκα ετών. Ακόμη, κανένα δεν ήταν ULCV ή Post Panamax. Το 42,86% (έξι πλοία) ήταν τύπου Handysize, το 35,71% (πέντε πλοία) ήταν τύπου Panamax, ενώ το 21,43% (τρία πλοία) ήταν τύπου Feedermax.