
Ο Αύγουστος αποτέλεσε έναν ακόμη μήνα αυξημένης ζήτησης και ελλιπούς προσφοράς containerships για τη μεταφορά τελικών προϊόντων, με αποτέλεσμα την περαιτέρω άνοδο της ναυλαγοράς. Οι συνθήκες ζήτησης και προσφοράς παραμένουν ιδιαίτερα διαταραγμένες για τις εφοδιαστικές αλυσίδες αλλά ευνοϊκές για τα containerships. Ενδεικτικές είναι άλλωστε οι συνεχείς αναφορές για μεταφορά containers σε bulk carriers λόγω έλλειψης διαθέσιμων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων προς ναύλωση. Παράλληλα, οι καθυστερήσεις στους λιμένες, απόρροια κατά κύριο λόγο των υγειονομικών περιορισμών προς αντιμετώπιση της Covid-19, συνεχίζουν να παρέχουν στήριξη στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι χρόνοι αναμονής πλοίων, αλλά και ο αριθμός αυτών, στους λιμένες της Καλιφόρνια, που κατέρριψαν διαδοχικά ρεκόρ μέσα στον Αύγουστο.
Υπό αυτό το πρίσμα, μεγάλη δραστηριότητα παρατηρείται τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες containerships, όπως προκύπτει από πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Ενδεικτικά, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν 379 παραγγελίες και 283 αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ μόλις έντεκα οδηγήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αξίες των containerships, κάθε τύπου και ηλικίας, οι οποίες ακολουθούν αυξητική τάση. Όλοι οι τύποι containerships κατέγραψαν μέση αύξηση άνω του 10%, με τα feedermaxes να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση (μέση αύξηση 26,16%) και τα ULCVs την τελευταία (μέση αύξηση 11,75%).
Λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του στόλου των containerships, τα ηλικίας 15 ετών κατέγραψαν μέση αύξηση 29,378% στην αξία τους.
Επιπλέον, λίγες υπήρξαν οι αγοραπωλησίες containerships τον Αύγουστο του 2021, συγκεκριμένα 14, με την πλειονότητα των ιδιοκτητών να επιθυμούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την καλή ναυλαγορά, ενώ παράλληλα επενδύουν σε νέες παραγγελίες.
Από τις 14 αγοραπωλησίες που έλαβαν χώρα, καμία δεν αφορούσε containership ηλικίας κάτω των δέκα ετών. Ακόμη, κανένα δεν ήταν ULCV ή Post Panamax. Το 42,86% (έξι πλοία) ήταν τύπου Handysize, το 35,71% (πέντε πλοία) ήταν τύπου Panamax, ενώ το 21,43% (τρία πλοία) ήταν τύπου Feedermax.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ