
H Kίνα, εδώ και αρκετά χρόνια, αποτελεί οδηγό της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές και συνεπώς μπορεί να ειπωθεί ότι κάθε αλλαγή σε βασικά μακροοικονομικά μεγέθη της ασιατικής χώρας αυτομάτως ενδέχεται να επηρεάσει τη ναυτιλία.
Ένας από τους σημαντικότερους δείκτες οικονομικής δραστηριότητας της Κίνας, ο βιομηχανικός δείκτης PMI, υποχώρησε τον περασμένο Αύγουστο για πρώτη φορά μετά τον Απρίλιο του 2020, καθώς αυξήθηκαν σημαντικά τα κρούσματα του κορονοϊού. Συγκεκριμένα άγγιξε τις 49,2 μονάδες.
Ο αντίκτυπος της εξάπλωσης της πανδημίας ήταν, εξάλλου, εμφανής και στα λιμάνια Yantian μεταξύ των μηνών Μαΐου-Ιουνίου και Ningbo-Zhoushan πρόσφατα. Η πορεία ενός επιμέρους δείκτη του PMI αποκλειστικά για την παραγωγή αγαθών υποδηλώνει ότι, για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2020, οι παραγωγοί κατέγραψαν απώλειες, τονίζει ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Την ίδια ώρα, ο επιμέρους δείκτης για τις «νέες παραγγελίες εξαγωγών» υποχώρησε κάτω από το φράγμα των 50 μονάδων για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2021 και συγκεκριμένα στις 46,7 μονάδες. «Πρόκειται για έναν δείκτη μελλοντικής δραστηριότητας στο εξωτερικό εμπόριο και ως εκ τούτου για δείκτη της ζήτησης για containerships», σημειώνει ο κ. Sand.
Tα παραπάνω είναι ανησυχητικά για το θαλάσσιο εμπόριο και τη ναυτιλία; Εάν η πτώση των παραπάνω μακροοικονομικών στοιχείων κάτω από τις 50 μονάδες συνεχιστεί, τότε ίσως αποτελέσει πηγή «πονοκεφάλου», καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ