
H Kίνα, εδώ και αρκετά χρόνια, αποτελεί οδηγό της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές και συνεπώς μπορεί να ειπωθεί ότι κάθε αλλαγή σε βασικά μακροοικονομικά μεγέθη της ασιατικής χώρας αυτομάτως ενδέχεται να επηρεάσει τη ναυτιλία.
Ένας από τους σημαντικότερους δείκτες οικονομικής δραστηριότητας της Κίνας, ο βιομηχανικός δείκτης PMI, υποχώρησε τον περασμένο Αύγουστο για πρώτη φορά μετά τον Απρίλιο του 2020, καθώς αυξήθηκαν σημαντικά τα κρούσματα του κορονοϊού. Συγκεκριμένα άγγιξε τις 49,2 μονάδες.
Ο αντίκτυπος της εξάπλωσης της πανδημίας ήταν, εξάλλου, εμφανής και στα λιμάνια Yantian μεταξύ των μηνών Μαΐου-Ιουνίου και Ningbo-Zhoushan πρόσφατα. Η πορεία ενός επιμέρους δείκτη του PMI αποκλειστικά για την παραγωγή αγαθών υποδηλώνει ότι, για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2020, οι παραγωγοί κατέγραψαν απώλειες, τονίζει ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Την ίδια ώρα, ο επιμέρους δείκτης για τις «νέες παραγγελίες εξαγωγών» υποχώρησε κάτω από το φράγμα των 50 μονάδων για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2021 και συγκεκριμένα στις 46,7 μονάδες. «Πρόκειται για έναν δείκτη μελλοντικής δραστηριότητας στο εξωτερικό εμπόριο και ως εκ τούτου για δείκτη της ζήτησης για containerships», σημειώνει ο κ. Sand.
Tα παραπάνω είναι ανησυχητικά για το θαλάσσιο εμπόριο και τη ναυτιλία; Εάν η πτώση των παραπάνω μακροοικονομικών στοιχείων κάτω από τις 50 μονάδες συνεχιστεί, τότε ίσως αποτελέσει πηγή «πονοκεφάλου», καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ