
H Nigerian National Petroleum Corporation (NNPC), η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Νιγηρίας, αναμένεται να προμηθεύει με 300.000 βαρέλια πετρελαίου/ημέρα το διυλιστήριο Dangote, παραγωγικής δυναμικότητας 650.000 βαρελιών/ημέρα, το οποίο είναι υπό κατασκευή. Το εν λόγω διυλιστήριο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο της Αφρικής.
Στόχος είναι η ενίσχυση της εγχώριας προσφοράς καυσίμων, σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα ο Mallam Mele Kyari, Managing Director του νιγηριανού ομίλου. Λίγες εβδομάδες πριν, η κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας είχε εγκρίνει πρόταση της NNPC για την εξαγορά του 20% του Dangote project.
Επί του παρόντος, η Νιγηρία εξάγει σχεδόν όλο το πετρέλαιο που παράγει, ενώ τόσο η έλλειψη επενδύσεων στον εγχώριο πετρελαϊκό κλάδο όσο και οι μειώσεις της παραγωγής από τον OPEC+ έχουν οδηγήσει σε σταδιακή μείωση της νιγηριανής παραγωγής μαύρου χρυσού την τελευταία δεκαετία. Κατά τον κ. Kyari, η απευθείας πώληση πετρελαίου στο διυλιστήριο θα μειώσει τα κόστη εισαγωγής και εξαγωγής και θα δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης.
Το διυλιστήριο Dangote, το οποίο κατασκευάζεται στη Ζώνη Lekki κοντά στην οικονομική και εμπορική πρωτεύουσα της χώρας, το Λάγος, αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2022, αν και κύκλοι της αγοράς θεωρούν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Σύμφωνα με κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς, το μεγάλο αυτό εγχείρημα θα αλλάξει τις ισορροπίες στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου από και προς τη Δυτική Αφρική και συνεπώς την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Εφόσον επιτευχθεί πλήρης επάρκεια των αναγκών της Νιγηρίας σε διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Dangote, η ζήτηση για θαλάσσιες εισαγωγές θα μειωθεί, με τα Suezmaxes και τα product tankers να επηρεάζονται από αυτή την εξέλιξη.
Φωτό: Fatih Turan/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ