
Η εταιρεία τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών την ένταξή της στο Low Carbon Charter (Χάρτης Χαμηλών Εκπομπών Άνθρακα), το οποίο αποτελεί μια πρωτοβουλία του Hong Kong Business Environment Council (BEC) για την κινητοποίηση εταιρειών στους κλάδους των κατασκευών και της εφοδιαστικής αλυσίδας σε θέματα περιβαλλοντικών πολιτικών. Με την υπογραφή του Low Carbon Charter, η Maersk δεσμεύτηκε να συνεισφέρει στη μακροπρόθεσμη φιλοδοξία του Χονγκ Κονγκ για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Ειδικότερα, η δανέζικη εταιρεία, με την ένταξή της στο Low Carbon Charter, δεσμεύτηκε να εργαστεί για τον καθορισμό στόχων απανθρακοποίησης (οι οποίοι θα ευθυγραμμίζονται, μεταξύ άλλων, με αυτούς που περιλαμβάνονται στη Συμφωνία του Παρισιού), αλλά και να εφαρμόσει στρατηγικές δράσεις για την επίτευξή τους. Μάλιστα, σε ετήσια βάση, η εταιρεία θα πρέπει να επιδεικνύει την πρόοδο που έχει κάνει στον καθορισμό ή και στην επίτευξη των στόχων.
Για τον επικεφαλής της Μaersk, κ. Daan Slotema, που υπέγραψε για λογαριασμό της εταιρείας το Low Carbon Charter, η απανθρακοποίηση αποτελεί μια στρατηγική επιταγή τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για τη Maersk ειδικότερα. Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία εντείνει τις προσπάθειές της προκειμένου να επιτευχθούν τα φιλόδοξα σχέδιά της για ανθρακική ουδετερότητας έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτού του στόχου εντάσσεται τόσο η νέα παραγγελία της Maersk για οκτώ (8) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη όσο και η ένταξη στο Low Carbon Charter.
Φωτό: Harrison Qi/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ