
Πτώση 4,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα τον Αύγουστο του 2021, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. Η πτώση αυτή αποδίδεται στην παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπς, όπως και στην πανδημία Covid-19, η οποία συνεχίζει να δυσχεραίνει την παραγωγή και τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, οι Hyundai Motor Co., Kia Corp., GM Korea Co., Renault Samsung Motors Corp. και SsangYong Motor Co. πούλησαν αθροιστικά 544.992 αυτοκίνητα τον περασμένο Αύγουστο (Αύγουστος 2020: 570.601). Οι εγχώριες πωλήσεις ανήλθαν σε 106.247 (πτώση 4,1% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020: 110.835), ενώ οι πωλήσεις στις ξένες αγορές διαμορφώθηκαν στις 438.745 (πτώση 4,5% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020: 459.766).
Ωστόσο, όσον αφορά τη γενικότερη πορεία πωλήσεων του έτους μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις των πέντε εταιρειών ανήλθαν σε 4,87 εκατ. αυτοκίνητα, αυξημένες κατά 15% σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2020 (4,22 εκατ.).
Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μονάχα μία από τις βιομηχανίες που έχει πληγεί από την έλλειψη μικροκυκλωμάτων. Η Ταϊβάν, η οποία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή μικροκυκλωμάτων, καταβάλλει προσπάθεια να «ανακουφίσει» τις πληγείσες βιομηχανίες, έχοντας αυξήσει την παραγωγή της σημαντικά. Συγκεκριμένα, η παραγωγή MCUs (microcontrollers) κατέγραψε αύξηση κατά 60% το α΄ εξάμηνο του 2021 στην Ταϊβάν, σε σύγκριση με την παραγωγή του α΄ εξαμήνου του 2020, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Ταυτόχρονα, ενώ πολλές βιομηχανίες παγκοσμίως βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην προσφορά μικροτσίπς της Ταϊβάν, εκείνη έρχεται αντιμέτωπη με εξωτερικές απειλές, συγκεκριμένα εκείνη της Κίνας. Η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη, η οποία θεωρεί την Ταϊβάν μέρος της, έχει προβεί σε αύξηση και εξέλιξη του στρατιωτικού της εξοπλισμού, ασκώντας ολοένα αυξανόμενη πίεση και ενισχύοντας τον δικαιολογημένο φόβο περί πιθανής επέμβασης. Ακόμη, σημειώνεται πως ο κυριότερος πάροχος στρατιωτικού εξοπλισμού προς την Ταϊβάν είναι οι ΗΠΑ, γεγονός το οποίο ίσως περιπλέκει περαιτέρω τις πολιτικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν.
Φωτό: David Hecker/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ