
Την τελευταία έκδοση του One Hundred Ports 2021, η οποία συγκεντρώνει τα στοιχεία διακίνησης στα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων ανά τον κόσμο για το 2020, δημοσίευσε το Lloyd’s List.
Βάσει των στοιχείων διακίνησης, ο όγκος των διαχειρισθέντων εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε μείωση σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το 2020, αρχικώς λόγω της ύφεσης που προκάλεσε η πανδημία της Covid-19 και εν συνεχεία λόγω της συμφόρησης και των διαταραχών που υπέστησαν οι εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 καταγράφηκε σημαντική μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο στο δεύτερο μισό του έτους η άρση των περιοριστικών μέτρων οδήγησε σε ανάκαμψη των διακινηθέντων φορτίων. Μάλιστα, το 2020 αποτέλεσε την πρώτη χρονιά μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009 που η συνολική διακίνηση στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατέγραψε πτώση. Ο συνολικός όγκος των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε περίπου σε 632 εκατ. TEUs, καταγράφοντας μείωση 0,7% σε σχέση με το 2019 (5.648.056 TEUs). Η εν λόγω πτώση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων είχε ως συνέπεια όχι μόνο να ανακοπεί η ανοδική πορεία που είχε το λιμάνι του Πειραιά στην κατάταξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια αλλά και να υποχωρήσει από την 26η (2019) στην 28η θέση.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι επτά από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα, με το λιμάνι της Σαγκάης να αναδεικνύεται για ακόμα μία χρονιά το μεγαλύτερο στον κόσμο. Αντίστοιχα, το Ρότερνταμ, που βρίσκεται στη 10η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, παραμένει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης.
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ