
Την τελευταία έκδοση του One Hundred Ports 2021, η οποία συγκεντρώνει τα στοιχεία διακίνησης στα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων ανά τον κόσμο για το 2020, δημοσίευσε το Lloyd’s List.
Βάσει των στοιχείων διακίνησης, ο όγκος των διαχειρισθέντων εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε μείωση σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το 2020, αρχικώς λόγω της ύφεσης που προκάλεσε η πανδημία της Covid-19 και εν συνεχεία λόγω της συμφόρησης και των διαταραχών που υπέστησαν οι εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 καταγράφηκε σημαντική μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο στο δεύτερο μισό του έτους η άρση των περιοριστικών μέτρων οδήγησε σε ανάκαμψη των διακινηθέντων φορτίων. Μάλιστα, το 2020 αποτέλεσε την πρώτη χρονιά μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009 που η συνολική διακίνηση στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατέγραψε πτώση. Ο συνολικός όγκος των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε περίπου σε 632 εκατ. TEUs, καταγράφοντας μείωση 0,7% σε σχέση με το 2019 (5.648.056 TEUs). Η εν λόγω πτώση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων είχε ως συνέπεια όχι μόνο να ανακοπεί η ανοδική πορεία που είχε το λιμάνι του Πειραιά στην κατάταξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια αλλά και να υποχωρήσει από την 26η (2019) στην 28η θέση.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι επτά από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα, με το λιμάνι της Σαγκάης να αναδεικνύεται για ακόμα μία χρονιά το μεγαλύτερο στον κόσμο. Αντίστοιχα, το Ρότερνταμ, που βρίσκεται στη 10η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, παραμένει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης.
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ