
Οκτώ πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs θα παραληφθούν το 2024 από τη Maersk, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη 24 Αυγούστου. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα, συγκεκριμένα από την Hyundai Heavy Industries (HHI), θα έχουν συνολικό κόστος $1,4 δισ., και υπάρχει η επιλογή ναυπήγησης ακόμα τεσσάρων πλοίων, με ορίζοντα το 2025.
Τα πλοία χαρακτηρίστηκαν καινοτόμα, καθώς θα αξιοποιούν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους και θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία της δανέζικης εταιρείας, μειώνοντας τις εκπομπές της ‒διοξειδίου του άνθρακα‒ κατά 1 εκατ. τόνους το έτος.
Ωστόσο, τα πλοία θα είναι ευέλικτα ως προς την αξιοποίηση καυσίμων. Ειδικότερα, πέρα από την πράσινη μεθανόλη, η οποία θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η βιομάζα και η ηλιακή ενέργεια, θα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης παραδοσιακών καυσίμων για τη λειτουργία των πλοίων. Η Maersk προβαίνει στην επιλογή αυτή καθώς, επί του παρόντος, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός υποδομών παραγωγής ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων.
Τέλος, η Maersk αναφέρει πως πολλοί από τους συνεργάτες της, μεταξύ άλλων οι Amazon, Disney, Microsoft, έχουν βλέψεις όσον αφορά τη βιωσιμότητα των μεταφορών των προϊόντων τους. Ακόμη, η εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει ηγέτη στον αγώνα απανθρακοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας των containerships.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ