
Οκτώ πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs θα παραληφθούν το 2024 από τη Maersk, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη 24 Αυγούστου. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα, συγκεκριμένα από την Hyundai Heavy Industries (HHI), θα έχουν συνολικό κόστος $1,4 δισ., και υπάρχει η επιλογή ναυπήγησης ακόμα τεσσάρων πλοίων, με ορίζοντα το 2025.
Τα πλοία χαρακτηρίστηκαν καινοτόμα, καθώς θα αξιοποιούν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους και θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία της δανέζικης εταιρείας, μειώνοντας τις εκπομπές της ‒διοξειδίου του άνθρακα‒ κατά 1 εκατ. τόνους το έτος.
Ωστόσο, τα πλοία θα είναι ευέλικτα ως προς την αξιοποίηση καυσίμων. Ειδικότερα, πέρα από την πράσινη μεθανόλη, η οποία θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η βιομάζα και η ηλιακή ενέργεια, θα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης παραδοσιακών καυσίμων για τη λειτουργία των πλοίων. Η Maersk προβαίνει στην επιλογή αυτή καθώς, επί του παρόντος, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός υποδομών παραγωγής ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων.
Τέλος, η Maersk αναφέρει πως πολλοί από τους συνεργάτες της, μεταξύ άλλων οι Amazon, Disney, Microsoft, έχουν βλέψεις όσον αφορά τη βιωσιμότητα των μεταφορών των προϊόντων τους. Ακόμη, η εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει ηγέτη στον αγώνα απανθρακοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας των containerships.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ