
Οκτώ πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs θα παραληφθούν το 2024 από τη Maersk, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη 24 Αυγούστου. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα, συγκεκριμένα από την Hyundai Heavy Industries (HHI), θα έχουν συνολικό κόστος $1,4 δισ., και υπάρχει η επιλογή ναυπήγησης ακόμα τεσσάρων πλοίων, με ορίζοντα το 2025.
Τα πλοία χαρακτηρίστηκαν καινοτόμα, καθώς θα αξιοποιούν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους και θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία της δανέζικης εταιρείας, μειώνοντας τις εκπομπές της ‒διοξειδίου του άνθρακα‒ κατά 1 εκατ. τόνους το έτος.
Ωστόσο, τα πλοία θα είναι ευέλικτα ως προς την αξιοποίηση καυσίμων. Ειδικότερα, πέρα από την πράσινη μεθανόλη, η οποία θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η βιομάζα και η ηλιακή ενέργεια, θα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης παραδοσιακών καυσίμων για τη λειτουργία των πλοίων. Η Maersk προβαίνει στην επιλογή αυτή καθώς, επί του παρόντος, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός υποδομών παραγωγής ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων.
Τέλος, η Maersk αναφέρει πως πολλοί από τους συνεργάτες της, μεταξύ άλλων οι Amazon, Disney, Microsoft, έχουν βλέψεις όσον αφορά τη βιωσιμότητα των μεταφορών των προϊόντων τους. Ακόμη, η εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει ηγέτη στον αγώνα απανθρακοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας των containerships.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ