
Η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics, Dubai Ports World (DPW) σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές του Βoxbay στον λιμένα του Jebel Ali στο Ντουμπάι, αποδεικνύοντας ότι η καινοτόμα αυτή τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Το Βoxbay αποτελεί μία αυτοματοποιημένη εγκατάσταση βασισμένη στις «έξυπνες τεχνολογίες», η οποία επιτρέπει την αποθήκευση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμενικά τερματικά σε πολύ μεγαλύτερα ύψη από τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Σύμφωνα με την DPW, πάνω από 63.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων ολοκληρώθηκαν από τη στιγμή που τέθηκε σε λειτουργία η εγκατάσταση, η χωρητικότητας της οποίας ανέρχεται σε 792 TEUs. Μάλιστα, οι δοκιμές ξεπέρασαν τις προσδοκίες, καθώς το Βoxbay αποδείχθηκε γρηγορότερο και πιο ενεργειακά αποδοτικό απ’ ότι αναμενόταν. Βάσει τροποποιήσεων που έγιναν κατά τη δοκιμαστική περίοδο, βελτιώθηκε περαιτέρω η απόδοση του Βoxbay, ενώ μειώθηκε σημαντικά και το απαιτούμενο κόστος της επένδυσης (για μελλοντικές εγκαταστάσεις). Τα υψηλά επίπεδα απόδοσης του Βoxbay, αναμένεται να μειώσουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό διαχείρισης, τα λειτουργικά κόστη καθώς και τα κόστη συντήρησης στα τερματικά.
Το Βoxbay αποτελεί μία κοινοπραξία μεταξύ της DPW και της εξειδικευμένης γερμανικής εταιρείας SMS group. Το σύστημα, το οποίο αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο στοιβασίας στα λιμενικά τερματικά, δύναται να αποθηκεύσει καθ’ ύψος έως και έντεκα εμπορευματοκιβώτια. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Βoxbay μπορεί να αυξήσει έως και τρεις φορές την χωρητικότητα ενός συμβατικού τερματικού στο οποίο τα εμπορευματοκιβώτια στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα των τερματικών έως και κατά 70%. Τα εμπορευματοκιβώτια στο Βoxbay εισέρχονται, εξέρχονται και μετακινούνται μεταξύ θέσεων αποθήκευσης από πλήρως ηλεκτροκίνητους και αυτοματοποιημένους γερανούς, οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στην εγκατάσταση. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι όλο το σύστημα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να τροφοδοτείται από ηλιακά πάνελ στην οροφή της εγκατάστασης.
Φωτό: Sergio Suza/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ