
Η γερμανική συμβουλευτική εταιρεία Hamburg Port Consulting (HPC) με εξειδίκευση μεταξύ άλλων στην παροχή υπηρεσιών σε λιμένες, λιμενικά και ενδοχώρια τερματικά, εκκίνησε μαζί με τους συνεργάτες της μία πλατφόρμα το όνομα της οποίας είναι “Beirut PortCity Dialogue”. Στόχος της πλατφόρμας είναι η διαφανής επικοινωνία αλλά και δημιουργία ενός χώρου συζήτησης με όσους ενδιαφέρονται για ζητήματα που αφορούν τον επανασχεδιασμό του λιμένα της Βηρυτού αλλά και την ανάπτυξη της πολύπαθης πόλης.
Μετά την καταστροφική έκρηξη στη Βηρυτό στις 4 Αυγούστου 2020, την πανδημία της Covid-19, την εθνική οικονομική κρίση, την ανεργία και την πολιτική αστάθεια, ο Λιβανέζικος λαός αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες. Η έλλειψη, ωστόσο, ενός ολοκληρωμένου μεταρρυθμιστικού οράματος απαιτεί την ανάπτυξης μίας ολιστικής λύσης για όλους.
Η έκτακτη βοήθεια από τη διεθνή κοινότητα παρασχέθηκε άμεσα κατά τους μήνες που ακολούθησαν την έκρηξη. Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, τον Απρίλιο του 2021, η HPC και η Colliers, μαζί με την Fraunhofer IMW και την LGBC παρουσίασαν μια πρόταση η οποία περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της χωρητικότητας του λιμένα καθώς και τη μεταφορά τμημάτων του από το κέντρο της πόλης σε κενές βιομηχανικές ζώνες. Το αποτέλεσμα ενός τέτοιου εκσυγχρονισμού, θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αχρησιμοποίητων περιοχών, που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε ζώνες εκ νέου ισορροπημένης αστικοποίησης, επανασυνδέοντας την πόλη της Βηρυτού με τη θάλασσα. Η αστικοποίηση θα φέρει νέες επενδύσεις οι οποίες θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν ολόκληρο το έργο και κατ’ αυτόν τον τρόπο η εν λόγω ιδέα δεν αναμένεται να δημιουργήσει επιπρόσθετα χρέη για τη χώρα του Λιβάνου.
«Η έκρηξη αυτή άφησε μια βαθιά πληγή στην πρωτεύουσα του Λιβάνου, οι κάτοικοι της οποίας εξακολουθούν να ζουν με τις ψυχολογικές, φυσικές και οικονομικές συνέπειες της. Είμαστε ολόψυχα με τους ανθρώπους της Βηρυτού και θέλουμε να τους υποστηρίξουμε ώστε να μπορέσουν να ξαναχτίσουν το λιμάνι και την πόλη τους. Με την πρότασή μας, θέσαμε μια απτή λύση στο τραπέζι, η οποία μπορεί τώρα να συζητηθεί μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών του Λιβάνου», υποστήριξε ο Suheil Mahayni, Διευθύνων Σύμβουλος της HPC. «Η πλατφόρμα “Beirut PortCity Dialogue” είναι μια ευκαιρία να συζητήσουμε τις προτεινόμενες επιλογές δημόσια, με διαφανή τρόπο και με επίκεντρο το δημόσιο συμφέρον της πόλης και της χώρας συνολικά» συμπλήρωσε.
Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της HPC στον ακόλουθο σύνδεσμο: www.beirut-portcity.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ