
Την Τρίτη 3 Αυγούστου, η ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με την Shin Kurushima Dockyard Co. για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων. Τα τέσσερα πλοία αυτά θα καταναλώνουν LNG ως καύσιμο και η μεταφορική τους δυναμικότητα θα αγγίζει τα 7.000 αυτοκίνητα.
Σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, το LNG αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά περίπου 25-30%, τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) κατά 100% και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά περίπου 85%. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν διαδοχικά.
Η συμφωνία αυτή επισημοποιήθηκε μόλις μερικές βδομάδες αφότου η MOL παρουσίασε την περιβαλλοντική της στρατηγική «MOL Group Environmental Vision 2.1». Η ιαπωνική εταιρεία έχει ως στόχο την ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050 και σκοπεύει να βασιστεί στα οφέλη που προσφέρει το LNG ως καύσιμο για να την επιτύχει.
Υπό το πλαίσιο αυτό, στοχεύει στην ενίσχυση του στόλου της με 90 πλοία καύσης LNG έως το 2030. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε το ενδιαφέρον της και για άλλες εναλλακτικές μείωσης των εκπομπών του στόλου της, όπως είναι η χρήση βιοκαυσίμων, δίχως να παραμελεί την έρευνα για τα καύσιμα του μέλλοντος, όπως η αμμωνία.
Πάντως, το LNG ως καύσιμο έχει διχάσει τη ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς πολλοί θεωρούν πως τα οφέλη που προσφέρει ως προς τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου είναι περιορισμένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ