
Την Τρίτη 3 Αυγούστου, η ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με την Shin Kurushima Dockyard Co. για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων. Τα τέσσερα πλοία αυτά θα καταναλώνουν LNG ως καύσιμο και η μεταφορική τους δυναμικότητα θα αγγίζει τα 7.000 αυτοκίνητα.
Σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, το LNG αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά περίπου 25-30%, τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) κατά 100% και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά περίπου 85%. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν διαδοχικά.
Η συμφωνία αυτή επισημοποιήθηκε μόλις μερικές βδομάδες αφότου η MOL παρουσίασε την περιβαλλοντική της στρατηγική «MOL Group Environmental Vision 2.1». Η ιαπωνική εταιρεία έχει ως στόχο την ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050 και σκοπεύει να βασιστεί στα οφέλη που προσφέρει το LNG ως καύσιμο για να την επιτύχει.
Υπό το πλαίσιο αυτό, στοχεύει στην ενίσχυση του στόλου της με 90 πλοία καύσης LNG έως το 2030. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε το ενδιαφέρον της και για άλλες εναλλακτικές μείωσης των εκπομπών του στόλου της, όπως είναι η χρήση βιοκαυσίμων, δίχως να παραμελεί την έρευνα για τα καύσιμα του μέλλοντος, όπως η αμμωνία.
Πάντως, το LNG ως καύσιμο έχει διχάσει τη ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς πολλοί θεωρούν πως τα οφέλη που προσφέρει ως προς τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου είναι περιορισμένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παύση της επένδυσής της στον σχεδιαζόμενο χερσαίο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγραερίου στο Jawaharlal Nehru Port Authority (JNPA) στο Navi Mumbai της Ινδίας ανακοίνωσε…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατεί» η παγκόσμια οικονομία, καθώς οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις εξελίσσονται σε απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την ευμάρεια των…
H οικοδόμηση του γιγαντιαίου στόλου του Κατάρ για εξαγωγές LNG συνεχίζεται, με την QatarEnergy να τοποθετεί νέα παραγγελία για πλοία-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Προς ιστορικά υψηλά οδεύουν οι αμερικανικές εξαγωγές καλαμποκιού το 2025, ευνοούμενες από γεωργικούς, γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα, το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι…
Την ετήσια κατάταξη των 1.000 μεγαλύτερων πόλεων παγκοσμίως δημοσίευσε πρόσφατα η Oxford Economics, η οποία καταρτίζεται βάσει του δείκτη Global Cities Index. Ο δείκτης…
Τις πρόσφατες εξελίξεις στη Βαλτική Θάλασσα παρακολουθούν στενά οι ναυτασφαλιστές μετά την κράτηση ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου από τις ρωσικές αρχές, το οποίο τελικά αποδεσμεύτηκε μερικές…
H Atlas Maritime και η European Maritime Finance (EMF) ανακοίνωσαν την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025 την επιτυχή παραλαβή ενός ακόμα Aframax/LR2 tanker από τα…
Σε αναζήτηση στρατηγικού εταίρου για τη διενέργεια ερευνητικής γεώτρησης στο Block 2 στο Βορειοδυτικό Ιόνιο, το οποίο παρουσιάζει αξιόλογες προοπτικές βρίσκεται η Energean, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ