
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα FirstBio2Shipping, το οποίο έχουν αναπτύξει οι εταιρείες Attero και Βio-LNG Hub Wilp και αφορά την παραγωγή υγροποιημένου βιοαερίου (bio-LNG) για χρήση ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, μέσω της ανάπτυξης της πρώτης βιομηχανικής μονάδας παραγωγής ανανεώσιμου bio-LNG χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με μια τυποποιημένη και κλιμακούμενη μέθοδο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να παράγεται bio-LNG χαμηλού κόστους, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει μελλοντικά στην αντικατάσταση του μαζούτ από το εν λόγω καύσιμο.
Η υπό ανάπτυξη μονάδα αναμένεται να παράγει ανά έτος 6 εκατομμύρια κανονικά κυβικά μέτρα βιοαερίου, 2.400 τόνους βιομεθανίου και 5.000 τόνους bio-CO2.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύει 118 εκατομμύρια ευρώ σε 32 διαφορετικά ενεργειακά προγράμματα από διαφορετικές χώρες. Στόχος όλων αυτών των προγραμμάτων είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών χαμηλών ανθρακικών εκπομπών, τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας και τεχνολογιών αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι οποίες θα προορίζονται για διαφορετικές ενεργοβόρες βιομηχανίες, όπως ο ναυτιλιακός κλάδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ