
Σε πρόσφατη αξιολόγηση κορυφαίας τεχνικής εταιρείας εκτιμάται ότι μια σταθερή σύνδεση μεταξύ της Β. Ιρλανδίας και της Μ. Βρετανίας είναι πιθανό να κοστίσει περίπου 40 δισ. λίρες Αγγλίας. Η μελέτη αυτή διενεργήθηκε για λογαριασμό της British Ports Association έπειτα από τις διαφαινόμενες σκέψεις της κυβέρνησης του Η. Β. να εξετάσει το εν λόγω εγχείρημα. Όπως ανακοινώθηκε από την British Ports Association η μελέτη υπογραμμίζει ότι πέρα από το τεράστιο κόστος ολοκλήρωσης του έργου η απόδοση της επένδυσης θα είναι αμελητέα.
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί μηχανικοί προειδοποιούν ότι το έργο περιλαμβάνει αρκετές προκλήσεις οι οποίες μπορούν να το καταστήσουν μη βιώσιμο. Το μέγεθος του έργου αλλά και οι προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν είναι πρωτοφανείς και ως εκ τούτου μπορούν να καταστήσουν το κόστος μη διαχειρίσιμο. Το βάθος του νερού και οι κλιματικές συνθήκες της περιοχής δυσχεραίνουν κατά πολύ την κατασκευή μιας γέφυρας ενώ η γεωμορφολογία του θαλάσσιου υπεδάφους και η ύπαρξη τεράστιου όγκου πυρομαχικών από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο σημαίνουν πως και η κατασκευή σήραγγας θα αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη και δαπανηρή προοπτική. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζεται πως ένα πολύ μικρότερο χρηματικό ποσό μπορεί να επενδυθεί στον εκσυγχρονισμό παραγωγικών υποδομών με μεγαλύτερη οικονομική απόδοση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι ένα έργο τέτοιου βεληνεκούς και κόστους θα είχε δυσχερείς περιβαλλοντικές συνέπειες. Μια μετάβαση από την ναυσιπλοΐα στη χρήση οδικού δικτύου, θα αύξανε τις εκπομπές κατά 133% ενώ η παραγωγή των υλικών για να κατασκευασθεί μια τέτοια σύνδεση θα είχαν επίσης σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, η Phoebe Warneford-Thomson, Policy Manager and Economic Analyst στην British Ports Association, δήλωσε: «Η μελέτη αυτή, καθιστά σαφές ότι η πρόταση της κυβέρνησης για μία σταθερή σύνδεση μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και Βορείου Ιρλανδίας αντιπροσωπεύει μια περιττή και ανεύθυνη χρήση δημοσίου χρήματος. Θα ήταν πολύ καλύτερο να δαπανηθούν χρήματα για υποδομές με μεγαλύτερη προτεραιότητα».
Φωτό: Aline Dassel/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ