«Γκρεμίζονται» τα όνειρα για οδική σύνδεση Μεγάλης Βρετανίας και Βόρειας Ιρλανδίας;

«Γκρεμίζονται» τα όνειρα για οδική σύνδεση Μεγάλης Βρετανίας και Βόρειας Ιρλανδίας;

72
«Γκρεμίζονται» τα όνειρα για οδική σύνδεση Μεγάλης Βρετανίας και Βόρειας Ιρλανδίας;

Σε πρόσφατη αξιολόγηση κορυφαίας τεχνικής εταιρείας εκτιμάται ότι μια σταθερή σύνδεση μεταξύ της Β. Ιρλανδίας και της Μ. Βρετανίας είναι πιθανό να κοστίσει περίπου 40 δισ. λίρες Αγγλίας. Η μελέτη αυτή διενεργήθηκε για λογαριασμό της British Ports Association έπειτα από τις διαφαινόμενες σκέψεις της κυβέρνησης του Η. Β. να εξετάσει το εν λόγω εγχείρημα. Όπως ανακοινώθηκε από την British Ports Association η μελέτη υπογραμμίζει ότι πέρα από το τεράστιο κόστος ολοκλήρωσης του έργου η απόδοση της επένδυσης θα είναι αμελητέα.

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί μηχανικοί προειδοποιούν ότι το έργο περιλαμβάνει αρκετές προκλήσεις οι οποίες μπορούν να το καταστήσουν μη βιώσιμο. Το μέγεθος του έργου αλλά και οι προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν είναι πρωτοφανείς και ως εκ τούτου μπορούν να καταστήσουν το κόστος μη διαχειρίσιμο. Το βάθος του νερού και οι κλιματικές συνθήκες της περιοχής δυσχεραίνουν κατά πολύ την κατασκευή μιας γέφυρας ενώ η γεωμορφολογία του θαλάσσιου υπεδάφους και η ύπαρξη τεράστιου όγκου πυρομαχικών από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο σημαίνουν πως και η κατασκευή σήραγγας θα αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη και δαπανηρή προοπτική. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζεται πως ένα πολύ μικρότερο χρηματικό ποσό μπορεί να επενδυθεί στον εκσυγχρονισμό παραγωγικών υποδομών με μεγαλύτερη οικονομική απόδοση.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι ένα έργο τέτοιου βεληνεκούς και κόστους θα είχε δυσχερείς περιβαλλοντικές συνέπειες. Μια μετάβαση από την ναυσιπλοΐα στη χρήση οδικού δικτύου, θα αύξανε τις εκπομπές κατά 133% ενώ η παραγωγή των υλικών για να κατασκευασθεί μια τέτοια σύνδεση θα είχαν επίσης σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, η Phoebe Warneford-Thomson, Policy Manager and Economic Analyst στην British Ports Association, δήλωσε: «Η μελέτη αυτή, καθιστά σαφές ότι η πρόταση της κυβέρνησης για μία σταθερή σύνδεση μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και Βορείου Ιρλανδίας αντιπροσωπεύει μια περιττή και ανεύθυνη χρήση δημοσίου χρήματος. Θα ήταν πολύ καλύτερο να δαπανηθούν χρήματα για υποδομές με μεγαλύτερη προτεραιότητα».

Φωτό: Aline Dassel/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.