
Λίγο πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος από το πολύνεκρο δυστύχημα που έπληξε το λιμάνι στη Βηρυτό, έρευνα του FBI αποκαλύπτει πως τα χημικά που εξερράγησαν, ήταν μονάχα μέρος της συνολικής ποσότητας, που ήταν αποθηκευμένα στις ειδικές εγκαταστάσεις εντός του λιμένα. Όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η αναφορά του FΒΙ συντάχθηκε στις 7 Οκτωβρίου του 2020.
Υπενθυμίζεται πως το 2013, 2.754 τόνοι νιτρικής αμμωνίας (NH4NO3) έφθασαν στο λιμάνι της Βηρυτού και αποθηκεύτηκαν εκεί. Επτά χρόνια αργότερα, μόλις περίπου το ένα πέμπτο της ποσότητας αυτής (περίπου 552 τόνοι) «οδήγησε» στην έκρηξη, η οποία άφησε πίσω της, περισσότερους από 200 νεκρούς
Επιπλέον, ανώτερος Λιβανέζος αξιωματούχος δήλωσε πως τα αποτελέσματα των ερευνών των τοπικών αρχών συμφωνούν με εκείνα του FBI.
Ο ίδιος αξιωματούχος δήλωσε πως δεν υπάρχουν ακλόνητα συμπεράσματα ως προς τον λόγο που η ποσότητα που εξερράγη ήταν τόσο μικρή, συγκρινόμενη φυσικά με την ποσότητα που είχε αποθηκευτεί αρχικά. Μία θεωρία είναι πως εκλάπη. Μία δεύτερη, πως ενώ όλη η ποσότητα βρισκόταν στην αποθήκη, μόνο ένα μέρος της εξερράγη, με την υπόλοιπη να εκτοξεύεται προς τη θάλασσα.
Όποια και αν είναι η πραγματικότητα, αρκετές αναπάντητες ερωτήσεις παραμένουν. Όπως για παράδειγμα, γιατί ένα τεράστιο φορτίο νιτρικής αμμωνίας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή λιπασμάτων και βομβών, είχε παραμείνει αφύλαχτο, στην πρωτεύουσα του Λίβανου, για επτά χρόνια.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ