
Η ανάκαμψη της τιμής του ακατέργαστου πετρελαίου έχει επηρεάσει θετικά τις πετρελαϊκές εταιρείες. Θετική επίδραση φυσικά έχει και η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης που παρατηρήθηκε το α΄ εξάμηνο του έτους. Ακόμη, οι πρόσφατες αποφάσεις του OPEC συνέβαλαν στο να διατηρείται η τιμή του πετρελαίου κοντά στα $70 ανά βαρέλι. Οι εξελίξεις αυτές διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στα οικονομικά αποτελέσματα των πετρελαϊκών εταιρειών.
Η Chevron Corp. ανακοίνωσε τα ισχυρότερα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία έξι τρίμηνα. Συγκεκριμένα, ο δεύτερος μεγαλύτερος αμερικανικός παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέγραψε κέρδη $3,18 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021, τεράστια διαφορά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2020, οπότε η εταιρεία κατέγραψε ζημία $6,09 δισ.
Παράλληλα, τα μεγαλύτερα τριμηνιαία κέρδη της, εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, ανακοίνωσε η ExxonMobil, στα $4,69 δισ. Σε αντίστοιχη εικόνα με εκείνη που παρουσίασε η Chevron, οι ζημίες της εταιρείας το β΄ τρίμηνο του 2020 ήταν ίσες με $1,08 δισ. Μάλιστα, η μετοχή της ExxonMobil ανέβηκε 43% το 2021, μετά την ιδιαίτερα μεγάλη πτώση που παρουσίασε η τιμή της μετοχής της λόγω της πανδημίας Covid-19.
Επιπλέον, ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Royal Dutch Shell στις 29 Ιουλίου 2021, με τα προσαρμοσμένα κέρδη της να αγγίζουν τα $5,5 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, η Shell επέλεξε να αυξήσει το μέρισμα κατά $0,24, 38% πάνω σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2021.
Υπό αυτές τις εξελίξεις, είναι εμφανές πως τα οικονομικά αποτελέσματα των προαναφερθεισών εταιρειών σηματοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου. Ωστόσο, το κατά πόσο θα συνεχιστεί η ανάκαμψη αυτή εξαρτάται και από την επίδραση της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία το επόμενο διάστημα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ