
H εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics DP World και η κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Transit Corridor) ως μιας εφικτής και βιώσιμης θαλάσσιας οδού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης. Η συμφωνία υπογράφηκε στην Αγία Πετρούπολη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της DP World, κ. Ahmed bin Sulayem, και τον γενικό διευθυντή της Rosatom, κ. Aleksey Likhachev. Βάσει των όρων της συμφωνίας, DP World και Rosatom θα ιδρύσουν μια κοινοπραξία η οποία θα επενδύσει, θα κατασκευάσει και θα προσφέρει μεταφορικές υπηρεσίες και υπηρεσίες logistics κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος.
Το Βόρειο Πέρασμα περικόπτει έως και 19 ημέρες τη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βορειοδυτικής Ευρώπης. Καθώς το ένα τρίτο των παγκόσμιων εμπορευματικών ροών μεταφέρεται μεταξύ των δύο ηπείρων, η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της DP World, αφενός θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρόνου, αφετέρου θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την εταιρεία με βάση το Ντουμπάι, το Βόρειο Πέρασμα διαθέτει επιπλέον πλεονεκτήματα, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί πλάτους ή βυθίσματος για τα πλοία κατά μήκος της εν λόγω θαλάσσιας οδού, ενώ δεν μαστίζεται από φαινόμενα συμφόρησης, είναι συντομότερη και πιο αποτελεσματική.
Κατά το 2020, από το Βόρειο Πέρασμα μεταφέρθηκαν 33 εκατ. τόνοι φορτίου, ποσότητα που αποτελεί ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έχει θέσει ως στόχο να διακινούνται 80 εκατ. τόνοι φορτίου από το Βόρειο Πέρασμα έως το 2024. Προκειμένου να ανοίξει η θαλάσσια οδός στο βιώσιμο εμπόριο, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης θα εφαρμοστεί, το οποίο θα περιλαμβάνει την κατασκευή λιμένων και μεταφορικών συνδέσεων κατά μήκος των βόρειων ακτών της Ρωσίας.
Όπως επισημαίνει η DP World, η πανδημία κατέδειξε τις σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλούς ιδιοκτήτες εμπορευμάτων να πασχίζουν να βρουν εμπορευματοκιβώτια προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. Γι’ αυτόν τον λόγο απαιτείται διαφοροποίηση και αναπροσαρμογή των παραδοσιακών οδών και μεθόδων μεταφοράς, προκειμένου να διατηρηθεί η αναπτυξιακή δυναμική και να ενισχυθεί εκ νέου η εμπιστοσύνη.
Φωτό: Jacqueline Macou/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ