
H εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics DP World και η κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Transit Corridor) ως μιας εφικτής και βιώσιμης θαλάσσιας οδού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης. Η συμφωνία υπογράφηκε στην Αγία Πετρούπολη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της DP World, κ. Ahmed bin Sulayem, και τον γενικό διευθυντή της Rosatom, κ. Aleksey Likhachev. Βάσει των όρων της συμφωνίας, DP World και Rosatom θα ιδρύσουν μια κοινοπραξία η οποία θα επενδύσει, θα κατασκευάσει και θα προσφέρει μεταφορικές υπηρεσίες και υπηρεσίες logistics κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος.
Το Βόρειο Πέρασμα περικόπτει έως και 19 ημέρες τη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βορειοδυτικής Ευρώπης. Καθώς το ένα τρίτο των παγκόσμιων εμπορευματικών ροών μεταφέρεται μεταξύ των δύο ηπείρων, η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της DP World, αφενός θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρόνου, αφετέρου θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την εταιρεία με βάση το Ντουμπάι, το Βόρειο Πέρασμα διαθέτει επιπλέον πλεονεκτήματα, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί πλάτους ή βυθίσματος για τα πλοία κατά μήκος της εν λόγω θαλάσσιας οδού, ενώ δεν μαστίζεται από φαινόμενα συμφόρησης, είναι συντομότερη και πιο αποτελεσματική.
Κατά το 2020, από το Βόρειο Πέρασμα μεταφέρθηκαν 33 εκατ. τόνοι φορτίου, ποσότητα που αποτελεί ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έχει θέσει ως στόχο να διακινούνται 80 εκατ. τόνοι φορτίου από το Βόρειο Πέρασμα έως το 2024. Προκειμένου να ανοίξει η θαλάσσια οδός στο βιώσιμο εμπόριο, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης θα εφαρμοστεί, το οποίο θα περιλαμβάνει την κατασκευή λιμένων και μεταφορικών συνδέσεων κατά μήκος των βόρειων ακτών της Ρωσίας.
Όπως επισημαίνει η DP World, η πανδημία κατέδειξε τις σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλούς ιδιοκτήτες εμπορευμάτων να πασχίζουν να βρουν εμπορευματοκιβώτια προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. Γι’ αυτόν τον λόγο απαιτείται διαφοροποίηση και αναπροσαρμογή των παραδοσιακών οδών και μεθόδων μεταφοράς, προκειμένου να διατηρηθεί η αναπτυξιακή δυναμική και να ενισχυθεί εκ νέου η εμπιστοσύνη.
Φωτό: Jacqueline Macou/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ