
H εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics DP World και η κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Transit Corridor) ως μιας εφικτής και βιώσιμης θαλάσσιας οδού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης. Η συμφωνία υπογράφηκε στην Αγία Πετρούπολη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της DP World, κ. Ahmed bin Sulayem, και τον γενικό διευθυντή της Rosatom, κ. Aleksey Likhachev. Βάσει των όρων της συμφωνίας, DP World και Rosatom θα ιδρύσουν μια κοινοπραξία η οποία θα επενδύσει, θα κατασκευάσει και θα προσφέρει μεταφορικές υπηρεσίες και υπηρεσίες logistics κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος.
Το Βόρειο Πέρασμα περικόπτει έως και 19 ημέρες τη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βορειοδυτικής Ευρώπης. Καθώς το ένα τρίτο των παγκόσμιων εμπορευματικών ροών μεταφέρεται μεταξύ των δύο ηπείρων, η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της DP World, αφενός θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρόνου, αφετέρου θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την εταιρεία με βάση το Ντουμπάι, το Βόρειο Πέρασμα διαθέτει επιπλέον πλεονεκτήματα, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί πλάτους ή βυθίσματος για τα πλοία κατά μήκος της εν λόγω θαλάσσιας οδού, ενώ δεν μαστίζεται από φαινόμενα συμφόρησης, είναι συντομότερη και πιο αποτελεσματική.
Κατά το 2020, από το Βόρειο Πέρασμα μεταφέρθηκαν 33 εκατ. τόνοι φορτίου, ποσότητα που αποτελεί ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έχει θέσει ως στόχο να διακινούνται 80 εκατ. τόνοι φορτίου από το Βόρειο Πέρασμα έως το 2024. Προκειμένου να ανοίξει η θαλάσσια οδός στο βιώσιμο εμπόριο, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης θα εφαρμοστεί, το οποίο θα περιλαμβάνει την κατασκευή λιμένων και μεταφορικών συνδέσεων κατά μήκος των βόρειων ακτών της Ρωσίας.
Όπως επισημαίνει η DP World, η πανδημία κατέδειξε τις σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλούς ιδιοκτήτες εμπορευμάτων να πασχίζουν να βρουν εμπορευματοκιβώτια προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. Γι’ αυτόν τον λόγο απαιτείται διαφοροποίηση και αναπροσαρμογή των παραδοσιακών οδών και μεθόδων μεταφοράς, προκειμένου να διατηρηθεί η αναπτυξιακή δυναμική και να ενισχυθεί εκ νέου η εμπιστοσύνη.
Φωτό: Jacqueline Macou/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ