
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η επιστροφή του Mayflower Autonomous Ship (MAS400) στο νερό. Το πρώτο υπερατλαντικό ταξίδι δεν ολοκληρώθηκε, καθώς ένα τεχνικό πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα πρόωσης του αυτόνομου σκάφους οδήγησε στη ματαίωση της αποστολής.
Ωστόσο, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός θαλάσσιων ερευνών ProMare δεν έχει ακόμη αποφασίσει πότε θα επιχειρηθεί ξανά η διάσχιση του Ατλαντικού ωκεανού από το ερευνητικό σκάφος.
Πάντως, προτού το πρόβλημα εκδηλωθεί, το MAS400 διέσχισε 450 ναυτικά μίλια, με μέση ταχύτητα τους επτά κόμβους, επιδεικνύοντας ταυτόχρονα καλή αποδοτικότητα και ικανότητα προσαρμογής στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες.
Υπενθυμίζεται πως το ερευνητικό πλοίο χρησιμοποιεί συστήματα αυτοματοποίησης της IBM, τεχνητή νοημοσύνη και προηγμένες τεχνολογίες για την αξιολόγηση της κατάστασής του, του περιβαλλοντικού αντικτύπου και της αποστολής του και τη μετέπειτα λήψη αποφάσεων.
Μέχρι το MAS400 να επιστρέψει στο νερό, η ProMare θα εκμεταλλευτεί πλήρως την ευκαιρία που παρουσιάστηκε λόγω της ματαίωσης του πρώτου ταξιδιού, έτσι ώστε να αναβαθμίσει τις προηγμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί το σκάφος και να το επιθεωρήσει ενδελεχώς.
Φωτό: www.ibm.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ