
Η Ρωσία προσβλέπει στην κατασκευή παγοθραυστικών που θα χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο, δήλωσε αξιωματούχος της ρωσικής κυβέρνησης στις 23 Ιουλίου 2021. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί μέχρι το πέρας του έτους και θα αφορά τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους.
Τα παγοθραυστικά αυτά πλοία θα διαχειρίζεται η Rosatom, η οποία το 2018 είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον παραγωγό φυσικού αερίου Novatek για την ανάπτυξη παρόμοιων παγοθραυστικών πλοίων LNG. Ωστόσο, τότε το όλο project δεν προχώρησε και η Rosatom επανήλθε με τις ίδιες φιλοδοξίες.
Η Ρωσία έχει ήδη επενδύσει σε πλοία ικανά να διασχίσουν το Βόρειο Πέρασμα, καθώς έχει τον μοναδικό, παγκοσμίως, στόλο παγοθραυστικών πυρηνικής ενέργειας. Στον στόλο αυτόν προστέθηκε πέρυσι το πλοίο «Arktika», το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πυρηνοκίνητο πλοίο στον κόσμο, και αναμένεται να προστεθούν ακόμη τέσσερα, τα οποία βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Επιπλέον, τα παγοθραυστικά LNG θα ενισχύσουν τον στόλο που εκτελεί πλόες στην Αρκτική. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά τους, σε σχέση με τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, είναι η μεγάλη διαφορά στην τιμή. Η επένδυση για ένα παγοθραυστικό LNG πλοίο κοστίζει το ήμισυ της αντίστοιχης επένδυσης σε ένα πυρηνοκίνητο.
Η Μόσχα επιθυμεί την αύξηση του όγκου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 80 εκατ. τόνους, από τους 33 εκατ. τόνους εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το προηγούμενο έτος.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεν είναι η μοναδική δύναμη που καλοβλέπει την κατασκευή τέτοιων πλοίων προκειμένου αυτά να επιχειρούν στην Αρκτική. Άλλωστε, έως το 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση της ναυπήγησης του παγοθραυστικού μήκους 128 μ., το οποίο θα κατασκευάσει η Ιαπωνία. Το πλοίο, με κινητήρα διπλού καυσίμου (LNG/πετρέλαιο), θα πραγματοποιεί έρευνα με στόχο τη μελέτη του κλίματος, του περιβάλλοντος αλλά και των φυσικών πόρων των αρκτικών περιοχών.
Φωτό: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ