
Η Ρωσία προσβλέπει στην κατασκευή παγοθραυστικών που θα χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο, δήλωσε αξιωματούχος της ρωσικής κυβέρνησης στις 23 Ιουλίου 2021. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί μέχρι το πέρας του έτους και θα αφορά τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους.
Τα παγοθραυστικά αυτά πλοία θα διαχειρίζεται η Rosatom, η οποία το 2018 είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον παραγωγό φυσικού αερίου Novatek για την ανάπτυξη παρόμοιων παγοθραυστικών πλοίων LNG. Ωστόσο, τότε το όλο project δεν προχώρησε και η Rosatom επανήλθε με τις ίδιες φιλοδοξίες.
Η Ρωσία έχει ήδη επενδύσει σε πλοία ικανά να διασχίσουν το Βόρειο Πέρασμα, καθώς έχει τον μοναδικό, παγκοσμίως, στόλο παγοθραυστικών πυρηνικής ενέργειας. Στον στόλο αυτόν προστέθηκε πέρυσι το πλοίο «Arktika», το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πυρηνοκίνητο πλοίο στον κόσμο, και αναμένεται να προστεθούν ακόμη τέσσερα, τα οποία βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Επιπλέον, τα παγοθραυστικά LNG θα ενισχύσουν τον στόλο που εκτελεί πλόες στην Αρκτική. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά τους, σε σχέση με τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, είναι η μεγάλη διαφορά στην τιμή. Η επένδυση για ένα παγοθραυστικό LNG πλοίο κοστίζει το ήμισυ της αντίστοιχης επένδυσης σε ένα πυρηνοκίνητο.
Η Μόσχα επιθυμεί την αύξηση του όγκου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 80 εκατ. τόνους, από τους 33 εκατ. τόνους εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το προηγούμενο έτος.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεν είναι η μοναδική δύναμη που καλοβλέπει την κατασκευή τέτοιων πλοίων προκειμένου αυτά να επιχειρούν στην Αρκτική. Άλλωστε, έως το 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση της ναυπήγησης του παγοθραυστικού μήκους 128 μ., το οποίο θα κατασκευάσει η Ιαπωνία. Το πλοίο, με κινητήρα διπλού καυσίμου (LNG/πετρέλαιο), θα πραγματοποιεί έρευνα με στόχο τη μελέτη του κλίματος, του περιβάλλοντος αλλά και των φυσικών πόρων των αρκτικών περιοχών.
Φωτό: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ