
Η Ρωσία προσβλέπει στην κατασκευή παγοθραυστικών που θα χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο, δήλωσε αξιωματούχος της ρωσικής κυβέρνησης στις 23 Ιουλίου 2021. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί μέχρι το πέρας του έτους και θα αφορά τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους.
Τα παγοθραυστικά αυτά πλοία θα διαχειρίζεται η Rosatom, η οποία το 2018 είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον παραγωγό φυσικού αερίου Novatek για την ανάπτυξη παρόμοιων παγοθραυστικών πλοίων LNG. Ωστόσο, τότε το όλο project δεν προχώρησε και η Rosatom επανήλθε με τις ίδιες φιλοδοξίες.
Η Ρωσία έχει ήδη επενδύσει σε πλοία ικανά να διασχίσουν το Βόρειο Πέρασμα, καθώς έχει τον μοναδικό, παγκοσμίως, στόλο παγοθραυστικών πυρηνικής ενέργειας. Στον στόλο αυτόν προστέθηκε πέρυσι το πλοίο «Arktika», το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πυρηνοκίνητο πλοίο στον κόσμο, και αναμένεται να προστεθούν ακόμη τέσσερα, τα οποία βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Επιπλέον, τα παγοθραυστικά LNG θα ενισχύσουν τον στόλο που εκτελεί πλόες στην Αρκτική. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά τους, σε σχέση με τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, είναι η μεγάλη διαφορά στην τιμή. Η επένδυση για ένα παγοθραυστικό LNG πλοίο κοστίζει το ήμισυ της αντίστοιχης επένδυσης σε ένα πυρηνοκίνητο.
Η Μόσχα επιθυμεί την αύξηση του όγκου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 80 εκατ. τόνους, από τους 33 εκατ. τόνους εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το προηγούμενο έτος.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεν είναι η μοναδική δύναμη που καλοβλέπει την κατασκευή τέτοιων πλοίων προκειμένου αυτά να επιχειρούν στην Αρκτική. Άλλωστε, έως το 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση της ναυπήγησης του παγοθραυστικού μήκους 128 μ., το οποίο θα κατασκευάσει η Ιαπωνία. Το πλοίο, με κινητήρα διπλού καυσίμου (LNG/πετρέλαιο), θα πραγματοποιεί έρευνα με στόχο τη μελέτη του κλίματος, του περιβάλλοντος αλλά και των φυσικών πόρων των αρκτικών περιοχών.

Φωτό: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ