
H Σιγκαπούρη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, βλέπει τη θέση της ως κυρίαρχου κέντρου προμήθειας ναυτιλιακών καυσίμων στην Ασία να κλονίζεται, καθώς ο ανταγωνισμός από την Κίνα, η οποία, μετά τη γοργή επέκταση των λιμενικών υποδομών της και των εγκαταστάσεων διύλισης, αυξάνει το μερίδιό της στην αγορά, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερα πλοία στις ακτές της.
Οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων της Κίνας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία πενταετία, ενώ η χώρα προσπαθεί να προσελκύσει πλοία τα οποία πλέουν σε γειτονικά λιμάνια σημαντικών οικονομιών, όπως είναι η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία. Η Σιγκαπούρη εξακολουθεί να κατέχει ηγετική θέση ως ο κορυφαίος προμηθευτής στην ασιατική αγορά, της οποίας η αξία ανέρχεται στα $30 δισ., ωστόσο η κινεζική ανάπτυξη επιταχύνεται, σύμφωνα με το Bloomberg.
To επίκεντρο του ανεφοδιασμού στην Κίνα είναι η Zhoushan, ένα αρχιπέλαγος το οποίο βρίσκεται στην ακτή της χώρας και νότια της Σαγκάης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ορισμένα από τα νεότερα και μεγαλύτερα διυλιστήρια πετρελαίου της χώρας κατασκευάζονται στην περιοχή, ενώ και η κυβέρνηση έχει εισαγάγει φορολογικά κίνητρα, τα οποία καθιστούν τα κινεζικά καύσιμα πιο ανταγωνιστικά.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Drewry Maritime Advisors, κ. Krishna, η Σιγκαπούρη, βάσει όλων των παραμέτρων, είχε το πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα ασιατικά λιμάνια. «Το ίδιο ισχύει και σήμερα, ωστόσο σταδιακά και άλλα λιμάνια προσπαθούν να την πλησιάσουν. Η Zhoushan σίγουρα θα καταλάβει ένα μερίδιο των πλοίων που ανεφοδιάζονται σε άλλα λιμάνια της ανατολικής Ασίας», υποστηρίζει.
Η Σιγκαπούρη, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο, πούλησε περίπου 50 εκατ. τόνους ναυτιλιακών καυσίμων κατά την περσινή χρονιά ή το ένα πέμπτο του παγκόσμιου συνόλου. Αντίστοιχα, σύμβουλος της OilChem υπολογίζει ότι οι πωλήσεις της Κίνας αυξήθηκαν για πέμπτη συνεχή χρονιά, φτάνοντας τους 16,9 εκατ. τόνους.
Καθότι τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου βρίσκονται στην Κίνα, χάρη στην τεράστια μεταποιητική βιομηχανία της, η ενίσχυση των δυνατοτήτων ανεφοδιασμού προσθέτει κύρος σε τέτοιου τύπου υποστηρικτικές επιχειρήσεις. Η τοπική κυβέρνηση έχει δαπανήσει $80 δισ. προκειμένου να επεκτείνει το αγκυροβόλιο και να κατασκευάσει νέα πλωτά κανάλια στη Zhoushan, ενώ τα διυλιστήρια αντλούν υψηλότερους όγκους πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, τα οποία είναι πλέον απαραίτητα βάσει των νέων παγκόσμιων κανόνων, που υποχρεώνουν τα πλοία να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα.
«Η αγορά ανεφοδιασμού της Κίνας πλησιάζει αυτή της Σιγκαπούρης», υποστήριξε πρώην αξιωματούχος της τελωνειακής αρχής στην επαρχία Zhejiang, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Zhoushan, σε μια διάσκεψη του κλάδου τον περασμένο μήνα. Μάλιστα προέβλεψε ότι οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων της χώρας θα ανέλθουν στο 40% αυτών της Σιγκαπούρης για φέτος, δηλαδή περίπου στους 20 εκατ. τόνους βάσει των δεδομένων του 2020.
Η Zhoushan, σύμφωνα με την κ. Rittfeldt, επικεφαλής του τμήματος προμηθειών καυσίμων της Stena Bulk, είχε πιο ανταγωνιστικές τιμές φέτος και για τον λόγο αυτόν τα πλοία της ναυτιλιακής που ταξιδεύουν στην Κίνα πιθανότατα θα χρησιμοποιούν το εν λόγω λιμάνι πιο συχνά, όπως υποστήριξε. Ωστόσο πρόσθεσε πως η Σιγκαπούρη είναι πιο αξιόπιστη επιλογή, καθότι διαθέτει υπηρεσίες για την αποτελεσματική και έγκαιρη παράδοση των καυσίμων. Πιο συγκεκριμένα, η Σιγκαπούρη διαθέτει ένα εκτενές δίκτυο διύλισης και αποθήκευσης προκειμένου να διασφαλίσει τον σταθερό ανεφοδιασμό των πλοίων, ενώ έχει ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της λόγω των αυστηρών μέτρων διαφάνειας που έχει λάβει.
Σε αυτό το πλαίσιο, και παρά τις όποιες φιλοδοξίες της Κίνας, ο κ. Shum, αντιπρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας IHS Markit, εκτιμά «ότι αν και η περιφερειακή πίτα της αγοράς ανεφοδιασμού είναι αρκετά μεγάλη για να υποστηρίξει την ανάπτυξη συγκεκριμένων λιμένων, η Σιγκαπούρη θα παραμείνει ο κύριος κόμβος θαλάσσιου ανεφοδιασμού για το προσεχές μέλλον».
Φωτό: Mike Enerio/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ