
H Σιγκαπούρη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, βλέπει τη θέση της ως κυρίαρχου κέντρου προμήθειας ναυτιλιακών καυσίμων στην Ασία να κλονίζεται, καθώς ο ανταγωνισμός από την Κίνα, η οποία, μετά τη γοργή επέκταση των λιμενικών υποδομών της και των εγκαταστάσεων διύλισης, αυξάνει το μερίδιό της στην αγορά, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερα πλοία στις ακτές της.
Οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων της Κίνας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία πενταετία, ενώ η χώρα προσπαθεί να προσελκύσει πλοία τα οποία πλέουν σε γειτονικά λιμάνια σημαντικών οικονομιών, όπως είναι η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία. Η Σιγκαπούρη εξακολουθεί να κατέχει ηγετική θέση ως ο κορυφαίος προμηθευτής στην ασιατική αγορά, της οποίας η αξία ανέρχεται στα $30 δισ., ωστόσο η κινεζική ανάπτυξη επιταχύνεται, σύμφωνα με το Bloomberg.
To επίκεντρο του ανεφοδιασμού στην Κίνα είναι η Zhoushan, ένα αρχιπέλαγος το οποίο βρίσκεται στην ακτή της χώρας και νότια της Σαγκάης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ορισμένα από τα νεότερα και μεγαλύτερα διυλιστήρια πετρελαίου της χώρας κατασκευάζονται στην περιοχή, ενώ και η κυβέρνηση έχει εισαγάγει φορολογικά κίνητρα, τα οποία καθιστούν τα κινεζικά καύσιμα πιο ανταγωνιστικά.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Drewry Maritime Advisors, κ. Krishna, η Σιγκαπούρη, βάσει όλων των παραμέτρων, είχε το πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα ασιατικά λιμάνια. «Το ίδιο ισχύει και σήμερα, ωστόσο σταδιακά και άλλα λιμάνια προσπαθούν να την πλησιάσουν. Η Zhoushan σίγουρα θα καταλάβει ένα μερίδιο των πλοίων που ανεφοδιάζονται σε άλλα λιμάνια της ανατολικής Ασίας», υποστηρίζει.
Η Σιγκαπούρη, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο, πούλησε περίπου 50 εκατ. τόνους ναυτιλιακών καυσίμων κατά την περσινή χρονιά ή το ένα πέμπτο του παγκόσμιου συνόλου. Αντίστοιχα, σύμβουλος της OilChem υπολογίζει ότι οι πωλήσεις της Κίνας αυξήθηκαν για πέμπτη συνεχή χρονιά, φτάνοντας τους 16,9 εκατ. τόνους.
Καθότι τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου βρίσκονται στην Κίνα, χάρη στην τεράστια μεταποιητική βιομηχανία της, η ενίσχυση των δυνατοτήτων ανεφοδιασμού προσθέτει κύρος σε τέτοιου τύπου υποστηρικτικές επιχειρήσεις. Η τοπική κυβέρνηση έχει δαπανήσει $80 δισ. προκειμένου να επεκτείνει το αγκυροβόλιο και να κατασκευάσει νέα πλωτά κανάλια στη Zhoushan, ενώ τα διυλιστήρια αντλούν υψηλότερους όγκους πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, τα οποία είναι πλέον απαραίτητα βάσει των νέων παγκόσμιων κανόνων, που υποχρεώνουν τα πλοία να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα.
«Η αγορά ανεφοδιασμού της Κίνας πλησιάζει αυτή της Σιγκαπούρης», υποστήριξε πρώην αξιωματούχος της τελωνειακής αρχής στην επαρχία Zhejiang, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Zhoushan, σε μια διάσκεψη του κλάδου τον περασμένο μήνα. Μάλιστα προέβλεψε ότι οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων της χώρας θα ανέλθουν στο 40% αυτών της Σιγκαπούρης για φέτος, δηλαδή περίπου στους 20 εκατ. τόνους βάσει των δεδομένων του 2020.
Η Zhoushan, σύμφωνα με την κ. Rittfeldt, επικεφαλής του τμήματος προμηθειών καυσίμων της Stena Bulk, είχε πιο ανταγωνιστικές τιμές φέτος και για τον λόγο αυτόν τα πλοία της ναυτιλιακής που ταξιδεύουν στην Κίνα πιθανότατα θα χρησιμοποιούν το εν λόγω λιμάνι πιο συχνά, όπως υποστήριξε. Ωστόσο πρόσθεσε πως η Σιγκαπούρη είναι πιο αξιόπιστη επιλογή, καθότι διαθέτει υπηρεσίες για την αποτελεσματική και έγκαιρη παράδοση των καυσίμων. Πιο συγκεκριμένα, η Σιγκαπούρη διαθέτει ένα εκτενές δίκτυο διύλισης και αποθήκευσης προκειμένου να διασφαλίσει τον σταθερό ανεφοδιασμό των πλοίων, ενώ έχει ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της λόγω των αυστηρών μέτρων διαφάνειας που έχει λάβει.
Σε αυτό το πλαίσιο, και παρά τις όποιες φιλοδοξίες της Κίνας, ο κ. Shum, αντιπρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας IHS Markit, εκτιμά «ότι αν και η περιφερειακή πίτα της αγοράς ανεφοδιασμού είναι αρκετά μεγάλη για να υποστηρίξει την ανάπτυξη συγκεκριμένων λιμένων, η Σιγκαπούρη θα παραμείνει ο κύριος κόμβος θαλάσσιου ανεφοδιασμού για το προσεχές μέλλον».
Φωτό: Mike Enerio/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ