
Τα drones προορίζονται ολοένα και περισσότερο για εμπορικές χρήσεις, είτε πρόκειται για επιθεώρηση κατασκευαστικών έργων είτε για επίβλεψη αγωγών και δρόμων. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πτήσεις των drones μελλοντικά θα χρειαστεί να είναι εύκολες στη διεξαγωγή και άμεσα υλοποιήσιμες. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς οι πτήσεις των drones δεν είναι πάντα εφικτές, ειδικά σε περιοχές με μεγάλη κίνηση. Αυτό οφείλεται στις χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης των πτήσεων.
Το U-Space, το οποίο αποτελεί ένα στοιχείο του χωρικά οριοθετημένου εναέριου χώρου, προσδοκά να επιλύσει αυτές τις προκλήσεις. Ειδικότερα, το σύστημα του U-Space αποτελεί στην ουσία ένα δίκτυο υπηρεσιών και διαδικασιών, το οποίο συντονίζει τις μη επανδρωμένες πτήσεις σε περιοχές με αυξημένη κίνηση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι πτήσεις μπορούν να διεξαχθούν πιο γρήγορα, με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικά, καθώς δεν θα απαιτείται κάποια χρονοβόρα αδειοδοτική διαδικασία για τον συντονισμό των αυτόνομων και των επανδρωμένων εναέριων πτήσεων. Αυτό αποτελεί και την κεντρική ιδέα πίσω από το U-Space, την οποία έχει αναπτύξει η ΕΑSA (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εναέριας Ασφάλειας). Μάλιστα, τα κράτη-μέλη πρέπει να εφαρμόσουν το U-Space έως και τις αρχές του 2023.
Η Droniq GmbH, η οποία είναι η κορυφαία γερμανική εταιρεία για την ενσωμάτωση των drones στον εναέριο χώρο, αναμένεται να εφαρμόσει για πρώτη φορά την ιδέα στην πράξη από τη σύλληψη έως και την υλοποίησή της. Για τον σκοπό αυτό, θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον U-Space στο λιμάνι του Αμβούργου, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο από άποψη διακινηθέντων φορτίων στη Γερμανία, προκειμένου να καταδείξει πώς λειτουργεί. Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν επίσης ως εταίροι η Λιμενική Αρχή του Αμβούργου, η εταιρεία διαχείρισης Hamburg τερματικών ΗΗLA Sky GmbH, το Υπουργείο Οικονομίας και Καινοτομίας του Αμβούργου, η Aviation και η κοινοπραξία UDVeo, θα ενισχυθεί με 1 εκατ. ευρώ, ενώ μέρος της χρηματοδότησης θα προέλθει από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών (BMVI). Με αυτόν τον τρόπο, το BMVI θέτει τα θεμέλια για την εφαρμογή των U-Spaces στη Γερμανία και προωθεί την περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής αγοράς drones.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Droniq, η εφαρμογή του U-Space θα επιτρέψει μελλοντικά την πλήρη αξιοποίηση των drones σε αστικές περιοχές μέσω της ανάπτυξης ενός κανονιστικού πλαισίου, κάτι που για τα δεδομένα των αυτόνομων εναέριων μεταφορών αποτελεί σημαντικό ορόσημο.
Φωτό: Mediaserver Hamburg/ Jan Brandes
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ