Η λιμενική συμφόρηση επεκτείνεται στην ενδοχώρα στις ΗΠΑ

Η λιμενική συμφόρηση επεκτείνεται στην ενδοχώρα στις ΗΠΑ

91
Η λιμενική συμφόρηση επεκτείνεται στην ενδοχώρα στις ΗΠΑ

Πέρα από τους εξωφρενικούς ναύλους που καλούνται να πληρώσουν και τις σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση των εμπορευμάτων τους, οι Αμερικανοί φορτωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα ακόμα πρόβλημα, καθώς η σιδηροδρομική εταιρεία Union Pacific, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, πρόκειται να ακυρώσει προσωρινά την τρέχουσα εβδομάδα όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ προς το ενδοχώριο τερματικό Global IV που διαθέτει στο Σικάγο.

Ειδικότερα, η εταιρεία θα σταματήσει όλες τις εμπορευματικές μεταφορές από τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται το Λος Άντζελες, το Λονγκ Μπιτς και το Όουκλαντ στην Καλιφόρνια, καθώς και το λιμάνι της Τακόμα στην πολιτεία της Ουάσιγκτον.

«Πιστεύουμε ότι αυτή η αλλαγή θα επιτρέψει στις εφοδιαστικές αλυσίδες να οργανώσουν τη μεταφορά των αργοπορημένων δρομολογίων που προορίζονται για το τερματικό Global IV, ενώ ταυτόχρονα θα ελευθερώσει και βαγόνια προκειμένου να υποστηριχτούν οι ανάγκες μεταφοράς εισαγόμενων εμπορευμάτων από τη Δυτική Ακτή», δήλωσε η εκπρόσωπος της Union Pacific, κ. Robynn Tysver. Επιπλέον, πρόσθεσε πως «εργαζόμαστε στενά με τις εταιρείες τακτικών γραμμών και συνεργαζόμαστε όπου καθίσταται δυνατό προκειμένου να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα των εφοδιαστικών αλυσίδων».

Κατά την περίοδο αναστολής των δρομολογίων, σύμφωνα με την Hapag-Lloyd, που αποτελεί εταίρο της Union Pacific, τα εμπορεύματα θα παραμείνουν στα λιμενικά τερματικά έως ότου αρθεί η αναστολή.

Βασική πηγή του προβλήματος αποτελεί το γεγονός ότι η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμενικά τερματικά της Νότιας Καλιφόρνια έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τον τελευταίο χρόνο, με αποτέλεσμα τα σιδηροδρομικά φορτία της Union Pacific από και προς τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να καταγράφουν ανάλογες αυξήσεις, οι οποίες ωστόσο δημιουργούν σημαντικά προβλήματα συμφόρησης στα ενδοχώρια τερματικά που διαθέτει, και κυρίως σε αυτό του Σικάγο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σικάγο αποτελεί τον κυριότερο προορισμό για τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφορτώνονται από τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς προς την αμερικανική ενδοχώρα.

Προσφάτως, η σιδηροδρομική εταιρεία διοργάνωσε ένα συμπόσιο με τις εταιρείες τακτικών γραμμών, προκειμένου να συζητήσουν τις προκλήσεις που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα, να αναγνωρίσουν τις κύριες πηγές των προβλημάτων και να εξετάσουν δράσεις ώστε να μετριαστεί η συμφόρηση. Μία εκ των λύσεων που πρότεινε η Union Pacific ήταν να ανοίξει την εγκατάσταση της Global III, ως μια προσωρινή λύση αποθήκευσης των εισαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων.

Τέλος, σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, καθώς η σιδηροδρομική εταιρεία με έδρα τη Νεμπράσκα αναγνωρίζει τις δυσκολίες που η αναστολή των δρομολογίων θα επιφέρει μεταξύ άλλων στους θαλάσσιους μεταφορείς, προτίθεται να ορίσει ένα ανώτατο όριο τελών αποθήκευσης για τα φορτωμένα εμπορευματοκιβώτια που βρίσκονται κολλημένα και είναι προς παράδοση στο ενδοχώριο τερματικό Global IV, ελπίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα ανακουφίσει σε έναν βαθμό τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.