
Τα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά, τα οποία δεν διαθέτουν scrubbers, για τη διαδρομή TD3C μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Κίνας κινήθηκαν στα $500/ο α΄ εξάμηνο, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Gibson Shipbrokers. Πρόκειται μάλιστα για τα χαμηλότερα επίπεδα κερδών για α΄ εξάμηνο από το 2000. Η Gibson σημειώνει πως, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη και για τα υπόλοιπα μεγέθη δεξαμενόπλοιων δεν είναι υγιή, τα VLCCs φαίνεται να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται κατά βάση σε δύο συνιστώσες, σύμφωνα με την Gibson. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής, οι οποίες αποτελούν οδηγό για τα VLCCs, ήταν κατά μέσο όρο στα 15,25 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειωμένες κατά 2,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα συγκριτικά με το α΄ εξάμηνο του 2020. Από την άλλη, από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούλιο παραδόθηκαν 37 VLCCs, ενώ μόλις έξι στάλθηκαν προς διάλυση. Την ίδια ώρα παρατηρείται μια αξιοσημείωτη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου σε VLCCs.
H Gibson παράλληλα επιχειρεί να ερμηνεύσει γιατί τα κέρδη των VLCCs χωρίς scrubbers κινούνται σε τόσο χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα μεγέθη δεξαμενόπλοιων, αναφέροντας ότι σχεδόν το 39% του στόλου διαθέτει ήδη τα συστήματα αυτά, ενώ ένα ακόμα 5% ετοιμάζεται για μετασκευή. Scrubbers θα εγκατασταθούν και στο 34% του orderbook των VLCCs. Ο αριθμός των scrubbers εγκατεστημένων στα πλοία αυτά είναι σημαντικά πιο μεγάλος σε σχέση με άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων. Για παράδειγμα, στα Suezmaxes, μόλις το 26% του στόλου φέρει τα συστήματα, ενώ ένα επιπλέον 4% θα μετασκευαστεί για τη χρήση τους.
Τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers κερδίζουν περισσότερα τη δεδομένη χρονική στιγμή λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και συνεπώς των ναυτιλιακών καυσίμων. Το spread μεταξύ VLSFO και HSFO τον Ιούνιο του 2020 κινούνταν κατά μέσο όρο στα $50-70/τόνο, ενώ τον φετινό Ιούνιο διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $110-120/τόνο. Για τα VLCCs με scrubbers, η αύξηση του spread μεταφράζεται σε αύξηση των ανώτατων κερδών για τη διαδρομή TD3C από $4.000/ημέρα στα $7.000/ημέρα μεταξύ Ιουνίου 2020 και Ιουνίου 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ