
Αύξηση παρατηρήθηκε στις τιμές φυσικού αερίου στην παγκόσμια αγορά στα τέλη Ιουνίου. Όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, η αύξηση αυτή οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως οι αυξημένες τιμές άνθρακα στην Ευρώπη, η μείωση στις ροές αερίου μέσω αγωγών αλλά και η συστολή της δυναμικότητας του LNG σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγές υποστηρίζουν πως τα αποθέματα φυσικού αερίου, τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη, εξαντλήθηκαν γρήγορα λόγω του κρύου χειμώνα, των χαμηλών θερμοκρασιών που παρατηρήθηκαν τη φετινή άνοιξη και της πανδημίας Covid-19.
Συγκεκριμένα για τα αποθέματα της Ευρώπης, στην εξάντλησή τους συντελεί και η διστακτικότητα της Ρωσίας να υπερβεί τις προκαθορισμένες ποσότητες προσφοράς φυσικού αερίου.
Παράλληλα, τόσο η αύξηση της τιμής του άνθρακα, από $25 ανά τόνο στα $50, όσο και η ανεπάρκεια των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να καλύψουν αρκετό μέρος της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου.
Αυτή τη στιγμή, η προσφορά δείχνει να επικεντρώνεται στην Ασία, καθώς αναμένεται αύξηση στη ζήτηση της Ιαπωνίας λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, που ξεκινούν στις 23 Ιουλίου. Ακόμη, οι εισαγωγές της γειτονικής Κίνας αυξήθηκαν σημαντικά το τελευταίο εξάμηνο, με τη χώρα να καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως στις εισαγωγές LNG. Η μετατόπιση αυτή επηρεάζει έμμεσα τις τιμές στην Ευρώπη.
Στα τέλη Ιουνίου, με τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρώπης να βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο που έχουν υπάρξει την τελευταία δεκαετία, οι τιμές σχεδόν επταπλασιάστηκαν.
Επιπλέον, αναλυτές της αγοράς προειδοποιούν πως σε περίπτωση που η μείωση στα αποθέματα ενταθεί, αναμένεται ισχυρή μεταβλητότητα στις τιμές φυσικού αερίου τον χειμώνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ