
Οι υπουργοί των χωρών του OPEC+ κατέληξαν σε συμφωνία για τα επίπεδα παραγωγής, την Κυριακή 18 Ιουλίου, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Υπενθυμίζεται πως η συμφωνία περί της παραγωγής των χωρών-μελών ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές Ιουλίου, όμως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είχαν διαφωνήσει με το σχέδιο παραγωγής που είχε τότε προταθεί.
Πιο συγκεκριμένα οι χώρες του OPEC+ συμφώνησαν να προχωρήσουν σε περαιτέρω χαλάρωση της μείωσης της ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου από τον Αύγουστο, αλλά και να παρατείνουν ένα συνολικό πακέτο διαχείρισης της διάθεσης του πετρελαίου μέχρι το τέλος του 2022, όπως δήλωσαν δύο πηγές του Οργανισμού. Ο υπουργός Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) δήλωσε ότι τα εμιράτα υποστηρίζουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε. «Υποστηρίζουμε δυναμικά τη συμφωνία που επιτεύχθηκε» δήλωσε ο υπουργός Σουχάιλ Αλ Μαζρούι, όπως μετέδωσε η τηλεόραση al-Sharq TV.
Στις αρχές του μήνα η Σαουδική Αραβία και άλλες χώρες είχαν προτείνει τη σταδιακή αύξηση της παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια/μέρα από τον Αύγουστο μέχρι και το Δεκέμβριο του έτους, χωρίς όμως να γίνει καμία άμεση αλλαγή στη γραμμή βάσεων ποσόστωσης της παραγωγής έως το τέλος του 2022. Η αντίδραση των ΗΑΕ στην πρόταση αυτή απέτρεψε την επίτευξη της συμφωνίας.
Με τη νέα συμφωνία τα ΗΑΕ, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία, το Ιράκ και το Κουβέιτ θα αυξήσουν τα επίπεδα παραγωγής τους.
Ακόμη και μετά την επίτευξη της συμφωνίας, το επίπεδο παραγωγής του OPEC+ θα επιστρέψει σε επίπεδα προ-πανδημίας περίπου τον Σεπτέμβριο του 2022. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021, η σταδιακή αύξηση της παραγωγής αναμένεται να μειώσει την διαφορά με τα προ-πανδημίας επίπεδα στα περίπου 3,8 εκατ. βαρέλια/μέρα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Robert Perry/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ