
Η Ιταλία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, απαγόρευσε προ ολίγων ημερών στις εταιρείες κρουαζιέρας να επιχειρούν στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας, προκειμένου να διαφυλαχτούν το οικοσύστημα και η κληρονομιά της πόλης. Η απόφαση αυτή βάζει τέλος σε μια χρόνια συζήτηση, θέτοντας τα συμφέροντα των κατοίκων και των πολιτιστικών φορέων πάνω από αυτά της τουριστικής βιομηχανίας.
Η κυβέρνηση αποφάσισε να λάβει δράση μετά τις απειλές που εξαπέλυσε ο Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών ότι η Ιταλία θα μπει στη μαύρη λίστα της UNESCO αν δεν απαγορεύσει τη διέλευση των κρουαζιερόπλοιων από το Παγκόσμιο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Βάσει του μέτρου, του οποίου η ισχύς αρχίζει από την 1η Αυγούστου, πλοία που ζυγίζουν πάνω από 25.000 τόνους απαγορεύεται να διέλθουν από το κανάλι Giudecca, το οποίο οδηγεί στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, το πιο διάσημο τοπόσημο της Βενετίας. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι μόνο μικρά επιβατικά πλοιάρια και εμπορικά πλοία μπορούν να διέρχονται από το κανάλι Giudecca, αποκλείοντας τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, των οποίων το βάρος είναι τουλάχιστον τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το όριο που θεσπίστηκε.
Η νέα νομοθεσία, η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τις δραστηριότητες των εταιρειών κρουαζιέρας, όπως η Carnival Cruises (CCL.N), θα παράσχει αποζημιώσεις για τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις και τους εργαζομένους, ανέφερε δήλωση του Υπουργείου Πολιτισμού.
Οι κάτοικοι της Βενετίας και η διεθνής κοινότητα προέτρεπαν τις ιταλικές κυβερνήσεις εδώ και χρόνια να απαγορεύσουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που διέρχονταν από τη λιμνοθάλασσα, μόλυναν και απειλούσαν τη σταθερότητα των κτιρίων, αλλά και το εύθραυστο οικοσύστημα. Οι ανησυχίες αυτές ωστόσο έρχονταν σε αντίθεση με τα συμφέροντα των λιμενικών αρχών και των τουριστικών πρακτόρων, οι οποίοι ισχυρίζονταν ότι η πόλη χρειάζεται τις δουλειές που προσφέρει η βιομηχανία κρουαζιέρας.
Η Ρώμη, αν και έχει εκδώσει κατά το παρελθόν πολλές φορές σχετική νομοθεσία προκειμένου να περιορίσει την πρόσβαση των κρουαζιερόπλοιων σε ένα από τα διασημότερα τουριστικά αξιοθέατα του κόσμου, δεν έχει εξασφαλίσει εναλλακτική λύση για την πρόσδεση των κρουαζιερόπλοιων στη Βενετία. Τον Απρίλιο, η κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι ενέκρινε διάταγμα προκειμένου να κατασκευαστεί ένα τερματικό εκτός της λιμνοθάλασσας, στο οποίο θα μπορούν να δέσουν επιβατικά πλοία άνω των 40.000 τόνων αλλά και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή του αναδόχου που θα κατασκευάσει το τερματικό, σύμφωνα με το Reuters, δημοσιεύτηκε στις 29 Ιουνίου.
Εν τω μεταξύ, τα μεγάλα πλοία κλήθηκαν να δέσουν στο βιομηχανικό λιμάνι της Marghera, ωστόσο αυτή η ενδιάμεση λύση δεν είναι ακόμη έτοιμη, καθώς το λιμάνι δεν διαθέτει κατάλληλες αποβάθρες προκειμένου να δένουν τέτοιου μεγέθους πλοία. Για τον λόγο αυτόν, το κυβερνητικό διάταγμα όρισε έναν ειδικό επίτροπο προκειμένου να επιταχυνθεί η κατασκευή του σημείου ελλιμενισμού στο λιμάνι της Marghera.
Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ