
Έργα που στοχεύουν στην εξασφάλιση της συμβατότητας των υποδομών των λιμένων της χώρας για την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης των ελλιμενισμένων πλοίων, την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας αλλά και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έλαβαν έγκριση χρηματοδότησης από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CΙΝΕΑ) στις Βρυξέλλες.
Οι προτάσεις είχαν υποβληθεί στην ανταγωνιστική πρόσκληση του Μηχανισμού Συνδέοντας την Ευρώπη (CEFTransportMAPCall2020) και έλαβαν έγκριση σκοπιμότητας από την Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, το διάστημα Φεβρουάριος – Μάρτιος του 2021.
Πιο συγκεκριμένα εγκρίθηκαν:
-Το έργο CIPORT – Cold lroning in the Port of Piraeus: Taking the Final Step στο λιμένα Πειραιά και το έργο ELECTRIPORT – Port Electrification – Alternative Maritime Power, στο λιμένα Ηρακλείου Κρήτης.
Τα έργα αυτά είναι μεταξύ των 68 βασικών έργων, συνολικού ύψους χρηματοδότησης 800 εκ. €, που θα στηρίξουν τις ευρωπαϊκές υποδομές μεταφορών τα επόμενα χρόνια.
-Το έργο CIPORT (εκτιμώμενου επιλέξιμου προϋπολογισμού 1,400.000 €), αφορά την εκπόνηση σειράς μελετών για την ηλεκτροδότηση πλοίων (coldironing) σε τέσσερα σημεία του τμήματος εξυπηρέτησης κρουαζιέρας του λιμένα του Πειραιά, καθώς και απαιτούμενων μελετών για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών, μεταφορικών και κοινωνικοοικονομικών μελετών. Στόχος της δράσης είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και βελτιστοποίηση λειτουργίας του λιμένα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τον λιμένα, τους χρήστες και της τοπική οικονομία της πόλης του Πειραιά.
-Το έργο ELECTRIPORT (εκτιμώμενου επιλέξιμου προϋπολογισμού 1,447.440 €), αφορά την εκπόνηση σειράς μελετών και σχεδίαση των απαιτούμενων έργων για την από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για την φόρτιση των πλοίων (cold ironing) στο λιμένα του Ηρακλείου, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 και εκπομπών αερίων ρύπων, τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα και της πόλης του Ηρακλείου.
-Η CINEA αναμένεται να συνάψει συμφωνίες επιχορήγησης με τους δικαιούχους των έργων εντός του ερχόμενου εξαμήνου.
Πηγή: ΥΝΑΝΠ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ