
H γαλλική GTT ανακοίνωσε πως απέκτησε, σε συνεργασία με τη Hudong Zhonghua Shipbuilding Group Co. (HZ), μια διπλή Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες China Classification Society (CCS) και DNV για τον καινοτόμο σχεδιασμό πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG «Ballast-Water-Free».
Ο σχεδιασμός «Ballast-Water-Free» σημαίνει ότι το εν λόγω πλοίο δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα και η συγκεκριμένη έγκριση αναγνωρίζει τη συμμόρφωση αυτού με τους κανονισμούς που αφορούν τα ποντοπόρα πλοία τόσο ως προς την κατασκευή όσο και ως προς τον εξοπλισμό τους. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τα συστήματα συγκράτησης LNG τύπου μεμβράνης της GTT, τα οποία επιτρέπουν την κατασκευή οικονομικότερων αλλά και φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων.
Η πλειονότητα των εμπορικών πλοίων χρησιμοποιούν θαλάσσιο έρμα όταν οι δεξαμενές φορτίου είναι άδειες και ως εκ τούτου καθημερινά μεταφέρεται παγκοσμίως μια μεγάλη ποσότητα θαλασσινού νερού. Ακόμα και όταν το θαλάσσιο έρμα υφίσταται επεξεργασία, υπάρχει ο κίνδυνος μεταφοράς επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών και παθογόνων από τη μία περιοχή στην άλλη. Η λύση την οποία ανέπτυξε η GTT εξαλείφει πλήρως αυτόν τον κίνδυνο, ενώ παράλληλα η αφαίρεση του συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος μειώνει την κατανάλωση ενέργειας αλλά και τις εκπομπές CO2 των πλοίων.
Ένα πλοίο που δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα διαθέτει επίσης αρκετά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά το κόστος επένδυσης και το λειτουργικό κόστος, την απλοποίηση των λειτουργιών του, τη μείωση της διάβρωσης και την παράταση της διάρκειας ζωής του.
Ο νέος σχεδιασμός έχει ήδη δοκιμαστεί εκτενώς σε ειδική δεξαμενή δοκιμών, όπου απέδειξε την αξιοπλοΐα του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ