Προηγμένος σχεδιασμός πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG

Προηγμένος σχεδιασμός πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG

108
Προηγμένος σχεδιασμός πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG

H γαλλική GTT ανακοίνωσε πως απέκτησε, σε συνεργασία με τη Hudong Zhonghua Shipbuilding Group Co. (HZ), μια διπλή Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες China Classification Society (CCS) και DNV για τον καινοτόμο σχεδιασμό πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG «Ballast-Water-Free».

Ο σχεδιασμός «Ballast-Water-Free» σημαίνει ότι το εν λόγω πλοίο δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα και η συγκεκριμένη έγκριση αναγνωρίζει τη συμμόρφωση αυτού με τους κανονισμούς που αφορούν τα ποντοπόρα πλοία τόσο ως προς την κατασκευή όσο και ως προς τον εξοπλισμό τους. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τα συστήματα συγκράτησης LNG τύπου μεμβράνης της GTT, τα οποία επιτρέπουν την κατασκευή οικονομικότερων αλλά και φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων.

Η πλειονότητα των εμπορικών πλοίων χρησιμοποιούν θαλάσσιο έρμα όταν οι δεξαμενές φορτίου είναι άδειες και ως εκ τούτου καθημερινά μεταφέρεται παγκοσμίως μια μεγάλη ποσότητα θαλασσινού νερού. Ακόμα και όταν το θαλάσσιο έρμα υφίσταται επεξεργασία, υπάρχει ο κίνδυνος μεταφοράς επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών και παθογόνων από τη μία περιοχή στην άλλη. Η λύση την οποία ανέπτυξε η GTT εξαλείφει πλήρως αυτόν τον κίνδυνο, ενώ παράλληλα η αφαίρεση του συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος μειώνει την κατανάλωση ενέργειας αλλά και τις εκπομπές CO2 των πλοίων.

Ένα πλοίο που δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα διαθέτει επίσης αρκετά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά το κόστος επένδυσης και το λειτουργικό κόστος, την απλοποίηση των λειτουργιών του, τη μείωση της διάβρωσης και την παράταση της διάρκειας ζωής του.

Ο νέος σχεδιασμός έχει ήδη δοκιμαστεί εκτενώς σε ειδική δεξαμενή δοκιμών, όπου απέδειξε την αξιοπλοΐα του.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.