
H αμερικανική εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT) και ο διαχειριστής τερματικών του λιμένα του Αμβούργου Hafen und Logistik AG (HHLA) ανακοίνωσαν ότι θα παρουσιάσουν στο προσεχές ΙTS World Congress μια προσομοίωση εικονικής πραγματικότητας για το πώς θα είναι η ενδοχώρια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες με τη χρήση της τεχνολογίας του Hyperloop. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά πίσω από την ιδέα αναπτύχθηκαν από τις δύο εταιρείες κατά τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Στόχος του εγχειρήματος είναι η αύξηση της χωρητικότητας και της αποτελεσματικότητας των τερματικών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, η μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου καθώς και ο περιορισμός της συμφόρησης στα λιμάνια παγκοσμίως.
Η HyperloopTT και η HHLA συνήψαν μια συνεργατική συμφωνία στα τέλη του 2018. Το πρώτο τους βήμα ήταν να αναπτύξουν μια μελέτη αναφορικά με την ιδέα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του HyperPort. Ειδικότερα, το HyperPort αναπτύχθηκε με βάση τα υφιστάμενα βιομηχανικά πρότυπα και αποτελεί μια plug-and-play (εγκατάστασης και άμεσης λειτουργίας) λύση για τους λιμένες. Η εν λόγω ιδέα καθιστά εφικτή τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε πολύ υψηλές ταχύτητες για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Το σύστημα μάλιστα μπορεί αξιόπιστα, αποτελεσματικά και με ασφάλεια να μεταφέρει έως και 2.800 TEUs σε ημερήσια βάση, χωρίς να επιβαρύνει την κίνηση ή το περιβάλλον. Οι ξεχωριστές κάψουλες του HyperPort διαθέτουν χώρο για τη μεταφορά δύο εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών ή ενός 40 ή 45 ποδών αντίστοιχα.
Το σχετικό βίντεο που ανάρτησε η HHLA:
https://www.youtube.com/watch?v=-5vi_DKmNXY
Σύμφωνα με τον κ. Gerlinde, υπεύθυνο του project από την πλευρά της HHLA, «o μόνος τρόπος για να προετοιμαστείς για το μέλλον είναι να καινοτομήσεις». Για τον λόγο αυτό θεωρεί ότι η τεχνολογία της Hyperloop είναι η κατάλληλη προκειμένου η μεταφορά αγαθών να προχωρήσει σε νέα επίπεδα. Ειδικότερα, εκτιμά ότι η ιδέα του HyperPort αποτελεί μια εναλλακτική λύση στα υφιστάμενα μεταφορικά συστήματα, προκειμένου να σχεδιαστούν οι εμπορευματικές μεταφορές του μέλλοντος σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά.
Φωτό: HHLA / Mormedi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ