
H αμερικανική εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT) και ο διαχειριστής τερματικών του λιμένα του Αμβούργου Hafen und Logistik AG (HHLA) ανακοίνωσαν ότι θα παρουσιάσουν στο προσεχές ΙTS World Congress μια προσομοίωση εικονικής πραγματικότητας για το πώς θα είναι η ενδοχώρια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες με τη χρήση της τεχνολογίας του Hyperloop. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά πίσω από την ιδέα αναπτύχθηκαν από τις δύο εταιρείες κατά τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Στόχος του εγχειρήματος είναι η αύξηση της χωρητικότητας και της αποτελεσματικότητας των τερματικών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, η μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου καθώς και ο περιορισμός της συμφόρησης στα λιμάνια παγκοσμίως.
Η HyperloopTT και η HHLA συνήψαν μια συνεργατική συμφωνία στα τέλη του 2018. Το πρώτο τους βήμα ήταν να αναπτύξουν μια μελέτη αναφορικά με την ιδέα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του HyperPort. Ειδικότερα, το HyperPort αναπτύχθηκε με βάση τα υφιστάμενα βιομηχανικά πρότυπα και αποτελεί μια plug-and-play (εγκατάστασης και άμεσης λειτουργίας) λύση για τους λιμένες. Η εν λόγω ιδέα καθιστά εφικτή τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε πολύ υψηλές ταχύτητες για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Το σύστημα μάλιστα μπορεί αξιόπιστα, αποτελεσματικά και με ασφάλεια να μεταφέρει έως και 2.800 TEUs σε ημερήσια βάση, χωρίς να επιβαρύνει την κίνηση ή το περιβάλλον. Οι ξεχωριστές κάψουλες του HyperPort διαθέτουν χώρο για τη μεταφορά δύο εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών ή ενός 40 ή 45 ποδών αντίστοιχα.
Το σχετικό βίντεο που ανάρτησε η HHLA:
https://www.youtube.com/watch?v=-5vi_DKmNXY
Σύμφωνα με τον κ. Gerlinde, υπεύθυνο του project από την πλευρά της HHLA, «o μόνος τρόπος για να προετοιμαστείς για το μέλλον είναι να καινοτομήσεις». Για τον λόγο αυτό θεωρεί ότι η τεχνολογία της Hyperloop είναι η κατάλληλη προκειμένου η μεταφορά αγαθών να προχωρήσει σε νέα επίπεδα. Ειδικότερα, εκτιμά ότι η ιδέα του HyperPort αποτελεί μια εναλλακτική λύση στα υφιστάμενα μεταφορικά συστήματα, προκειμένου να σχεδιαστούν οι εμπορευματικές μεταφορές του μέλλοντος σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά.
Φωτό: HHLA / Mormedi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ