
Η ζήτηση της Ινδίας για πετρέλαιο αναμένεται να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα στα τέλη του έτους, μετά από μήνες αβεβαιότητας στην εγχώρια αγορά εν μέσω ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων Covid-19.
Έπειτα από μήνες περιοριστικών μέτρων στη χώρα, τα οποία συνεπάγονται και μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο, η Ινδία βλέπει το φως στο τούνελ και, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ζήτηση θα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα έως το τέλος του 2021.
Ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου, Dharmendra Pradhan, ανέφερε πρόσφατα στο Bloomberg ότι υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης πετρελαίου, καθώς χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα του κορονοϊού και επανεκκινεί η οικονομική δραστηριότητα στη χώρα.
Diesel και βενζίνη παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απώλειες, καθώς απαγορεύονταν οι μετακινήσεις στη χώρα, και μάλιστα η ζήτησή τους παρουσιάζει πτώση 30% σε σχέση με το 2019. Αναλυτές φαίνεται να συμφωνούν ότι, με δεδομένο ότι η χώρα θα αυξήσει τους εμβολιασμούς και θα αποφευχθεί ένα τέταρτο κύμα εξάπλωσης της πανδημίας αργότερα μέσα στον χρόνο, η ζήτηση πετρελαίου θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Η Ινδία εισάγει το 80% του πετρελαίου που καταναλώνει, γεγονός που την καθιστά τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως. Με πληθυσμό άνω του 1 δισ., αποτελεί κύρια αγορά για το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο.
Βέβαια, πονοκέφαλο για την αγορά πετρελαίου της Ινδίας αποτελεί η άνοδος των τιμών. Μάλιστα το Δελχί παροτρύνει τον OPEC+ να παγώσει τις περικοπές στην παραγωγή, προκειμένου να σταθεροποιηθούν οι τιμές, ενώ ανησυχίες προκύπτουν και για τις χώρες της Μέσης Ανατολής των οποίων οι εξαγωγές βασίζονται αρκετά στην Ινδία. Τον περασμένο Μάιο, οι εξαγωγές από τη Μέση Ανατολή στην Ινδία υποχώρησαν σε χαμηλά 25ετίας, λόγω μειωμένης ζήτησης και αυξημένων τιμών.
Η Ινδία τελευταία επιχειρεί να διαφοροποιήσει τις προμήθειες πετρελαίου και αναζητά φθηνότερα φορτία από τη Νότια Αμερική, τη Μεσόγειο και τις ΗΠΑ.
Φωτό: WikiImages/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ