
Έντεκα λιμάνια υπέβαλαν υποψηφιότητα για το βραβείο ESPO 2021, μεταξύ αυτών και το λιμάνι του Πειραιά.
Το θέμα του βραβείου ESPO, που θα απονεμηθεί για 13η φορά, είναι «Ο ρόλος των λιμένων στην ανάκαμψη της πόλης και της τοπικής κοινότητας» και θα δοθεί στον οργανισμό διαχείρισης λιμένων που πέτυχε καλύτερα στο να διαδραματίσει ρόλο στην ανάκαμψη από την τρέχουσα κρίση και να συμβάλει στην ενίσχυση της ευημερίας της πόλης, της τοπικής κοινότητας και της περιοχής. Το λιμάνι που θα κερδίσει το βραβείο θα παρουσιάσει σε ποιο βαθμό επικεντρώθηκε σε δραστηριότητες που είναι απαραίτητες για την ανάκαμψη της πόλης και της τοπικής κοινότητας και ποια επιτυχή μέτρα λαμβάνει για να βοηθήσει στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάκαμψη και ευημερία της πόλης, της τοπικής κοινότητας και της περιοχής.
Άλλες υποψηφιότητες υπέβαλαν οι λιμένες της Γουαδελούπης στην Καραϊβική (Γαλλία), του Αμβούργου (Γερμανία), του Δουβλίνου (Ιρλανδία), του Λιβόρνο ( Ιταλία), του Τάραντα (Ιταλία), του Γκντανσκ (Πολωνία), της Θέουτα (Ισπανία), της Βαλένθια (Ισπανία), του Βίγκο (Ισπανία) και της Στοκχόλμης (Σουηδία).
Το λιμάνι που θα βραβευτεί θα επιλεγεί από μια ανεξάρτητη κριτική επιτροπή διεθνών εμπειρογνωμόνων, υπό την προεδρία του Δημήτρη Θεολογίτη, πρώην επικεφαλής μονάδας λιμένων και εσωτερικής ναυσιπλοΐας στη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο νικητής θα ανακοινωθεί στην τελετή απονομής και του δείπνου ESPO που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες.
Το βραβείο ESPO δόθηκε για πρώτη φορά το 2009, με στόχο την προώθηση καινοτόμων σχεδίων εκ μέρους των λιμενικών αρχών, που βελτιώνουν την κοινωνική ενσωμάτωση των λιμένων, ειδικά στην πόλη ή την ευρύτερη κοινότητα στην οποία βρίσκονται. Με αυτόν τον τρόπο, το βραβείο αποσκοπεί στην τόνωση της αειφόρου ανάπτυξης των ευρωπαϊκών λιμένων και των πόλεών τους.
Προηγούμενοι νικητές του βραβείου είναι το λιμάνι του Χιχόν (2009), το λιμάνι του Ελσίνκι (2010), τα λιμάνια της Στοκχόλμης (2011), το λιμάνι της Γένοβας (2012), το λιμάνι της Αμβέρσας (2013), το λιμάνι του Koper (2014), το λιμάνι του Δουβλίνου (2015), της Βρέμης (2016), της Γουαδελούπης (2017), του Ρότερνταμ (2018), του Ντόβερ (2019) και του Αλχεθίρας (2020).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ