
Στην τελευταία έκθεση που δημοσιεύει η Drewry Shipping Consultants αναφορικά με την κατάσταση και τις προοπτικές της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκτιμάται ότι οι όγκοι φορτίου θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021 έως και το τέλος του χρόνου, με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 10%. Η αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το επόμενο έτος, ωστόσο η δυναμική της θα υποχωρήσει στο ήμισυ της υφιστάμενης ζήτησης για μεταφορές, καθότι εκτιμάται ότι οι καταναλωτικές δαπάνες, όσο αίρονται οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας της Covid-19, θα στραφούν και πάλι προς την αγορά υπηρεσιών.
Από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας, οι αναλυτές της Drewry υπολογίζουν ότι ο στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα, προκειμένου να ικανοποιηθεί η ακόρεστη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή. Μάλιστα, πέραν των νεότευκτων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά και ενισχύουν τη χωρητικότητα κάποιων εταιρειών, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς ναύλωση έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες τακτικών γραμμών να πληρώσουν ακριβά την προσθήκη επιπρόσθετων containerships στους στόλους τους από τη δευτερογενή αγορά, ενώ έχει αναγκάσει άλλες να πορευτούν αποκλειστικά με την υφιστάμενη χωρητικότητα που διαθέτουν. Παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 4,2% το 2021 και κατά 2,8% το 2022, οι προβλέψεις για την αύξηση παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες είναι πολύ υψηλότερες.
Δεδομένων των ανωτέρω, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν επιταχυνθεί σημαντικά από το β΄ εξάμηνο του 2020, ενώ κατά το τρέχον έτος, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες, τα συμβόλαια ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν το ρεκόρ παραγγελιών (χωρητικότητας 2,7 εκατ. TEUs) που είχαν κατατεθεί κατά το 2007. Η Drewry ωστόσο υποστηρίζει ότι, αν τα αυξημένα επίπεδα νέων παραγγελιών συνεχιστούν για τα επόμενα δύο χρόνια, ο κίνδυνος επιστροφής σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας στην αγορά τακτικών γραμμών εντός του 2023 είναι υπαρκτός.
Φωτό: Timelab Pro/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ