
Στην τελευταία έκθεση που δημοσιεύει η Drewry Shipping Consultants αναφορικά με την κατάσταση και τις προοπτικές της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκτιμάται ότι οι όγκοι φορτίου θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021 έως και το τέλος του χρόνου, με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 10%. Η αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το επόμενο έτος, ωστόσο η δυναμική της θα υποχωρήσει στο ήμισυ της υφιστάμενης ζήτησης για μεταφορές, καθότι εκτιμάται ότι οι καταναλωτικές δαπάνες, όσο αίρονται οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας της Covid-19, θα στραφούν και πάλι προς την αγορά υπηρεσιών.
Από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας, οι αναλυτές της Drewry υπολογίζουν ότι ο στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα, προκειμένου να ικανοποιηθεί η ακόρεστη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή. Μάλιστα, πέραν των νεότευκτων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά και ενισχύουν τη χωρητικότητα κάποιων εταιρειών, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς ναύλωση έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες τακτικών γραμμών να πληρώσουν ακριβά την προσθήκη επιπρόσθετων containerships στους στόλους τους από τη δευτερογενή αγορά, ενώ έχει αναγκάσει άλλες να πορευτούν αποκλειστικά με την υφιστάμενη χωρητικότητα που διαθέτουν. Παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 4,2% το 2021 και κατά 2,8% το 2022, οι προβλέψεις για την αύξηση παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες είναι πολύ υψηλότερες.
Δεδομένων των ανωτέρω, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν επιταχυνθεί σημαντικά από το β΄ εξάμηνο του 2020, ενώ κατά το τρέχον έτος, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες, τα συμβόλαια ναυπήγησης νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν το ρεκόρ παραγγελιών (χωρητικότητας 2,7 εκατ. TEUs) που είχαν κατατεθεί κατά το 2007. Η Drewry ωστόσο υποστηρίζει ότι, αν τα αυξημένα επίπεδα νέων παραγγελιών συνεχιστούν για τα επόμενα δύο χρόνια, ο κίνδυνος επιστροφής σε συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας στην αγορά τακτικών γραμμών εντός του 2023 είναι υπαρκτός.
Φωτό: Timelab Pro/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ