
Τα μεγαλύτερα λιμάνια της περιοχής του Shenzhen στην Κίνα, κατά τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, έχουν καταγράψει αύξηση στις ακυρώσεις των δρομολογίων (τα λεγόμενα blank sailings) κατά 300%, λόγω της αυξημένης συμφόρησης στο λιμάνι του Yantian, που έχει προκαλέσει χάος στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρέχει η συμβουλευτική εταιρεία project44, 298 πλοία, των οποίων η αθροιστική χωρητικότητα ξεπερνά τα 3 εκατ. ΤΕUs, έχουν προσπεράσει το λιμάνι του Yantian.
O αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ της project44 δήλωσε πως η συμφόρηση θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, ενώ συνέστησε στους φορτωτές να εξασφαλίσουν πλήρη ορατότητα στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Επιπροσθέτως, η project44 εκτιμά ότι οι ακυρώσεις δρομολογίων εγείρουν τον κίνδυνο σοβαρών καθυστερήσεων και διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενισχύοντας τις παρατεταμένες επιπτώσεις που είχε το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με την project44, θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, που σημαίνει ότι οι φορτωτές θα συνεχίσουν να υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στο λιμάνι του Yantian αποτελεί το γεγονός ότι ο εβδομαδιαίος μέσος χρόνος παραμονής των εξαγώγιμων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι έχει διπλασιαστεί κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φτάνοντας τις 23,06 ημέρες στις 15 Ιουνίου. Αντίθετα, ο μέσος χρόνος παραμονής των εισαγόμενων φορτίων στο Yantian είναι χαμηλότερος (5,96 ημέρες) για την ίδια περίοδο, ωστόσο αυτό υποδηλώνει ότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αποφεύγουν το λιμάνι.
Μάλιστα, στην περίπτωση που οι κινεζικές αρχές επεκτείνουν τα αυστηρά μέτρα περιορισμού, τα διψήφια νούμερα ακυρώσεων δρομολογίων που παρατηρούνται ενδέχεται να συνεχιστούν έως και τον Ιούλιο. Παρότι το επίκεντρο της συμφόρησης είναι το τερματικό Yantian International Container Terminal (YICT), οι επιπτώσεις που έχει προκαλέσει είναι πολύ ευρύτερες και επεκτείνονται σε όλο τον ναυτιλιακό κόσμο. Έτσι, πέραν των προβλημάτων που δημιουργεί ειδικά σε εταιρείες που βασίζονται σε αυτές τις εμπορικές οδούς, ακόμα και εμπορεύματα που δεν επηρεάζονται άμεσα από την κατάσταση στο Yantian ενδεχομένως να επηρεαστούν, καθότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αναπροσαρμόζουν τα δίκτυά τους προκειμένου να αποφύγουν τη συμφόρηση στο YICT.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ