
Τα λιμάνια της ακτής του San Pedro, στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς) συνεχίζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της BIMCO, την εντυπωσιακή τους πορεία από την αρχή της χρονιάς, ξεπερνώντας επανειλημμένως τα ρεκόρ διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων που είχαν καταγράψει κατά την προ-πανδημική περίοδο.
Αν και υπό πίεση, προκειμένου να διαχειριστούν τα υπό διακίνηση φορτία, ο όγκος των οποίων έχει οδηγήσει στην κατάρριψη των ρεκόρ διαχείρισης σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, πρακτικά όλα τα λιμάνια στις ΗΠΑ θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν με γρήγορους ρυθμούς ώστε να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες διαχείρισης, οι οποίες, με την έναρξη της περιόδου αιχμής, θα επιβαρυνθούν περαιτέρω.
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, η αθροιστική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς έφτασε τα 8,6 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 45,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 αλλά και κατά 26,5% σε σχέση με τους πρώτους πέντε μήνες του 2019. Πριν από την πανδημία, η υψηλότερη μηνιαία διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είχε ποτέ καταγραφεί από τα δύο λιμάνια ήταν 1,5 εκατ. TEUs και είχε καταγραφεί τον Ιούλιο του 2019. Ωστόσο, πλέον το ρεκόρ αυτό ξεπερνιέται κάθε μήνα, για έντεκα συναπτούς μήνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αποκλειστικά για τον μήνα Μάιο, τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια καθώς και η συνολική διακίνηση και στα δύο λιμάνια ξεπέρασε τα προηγούμενα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί. Το λιμάνι του Λος Άντζελες διαχειρίστηκε 535.714 εισαγόμενα TEUs, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 490.127 TEUs, κατά 9,3%. Αντίστοιχα, κατά τον ίδιο μήνα, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς διαχειρίστηκε 444.736 εισαγόμενα TEUs.
Η άλλη όψη των ρεκόρ στις εισαγωγές που καταγράφονται, ωστόσο, έχει οδηγήσει αντίστοιχα σε αύξηση των εξαγωγών άδειων εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα ρεκόρ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι εξαγωγές άδειων εμπορευματοκιβωτίων και στα δύο λιμάνια της Καλιφόρνιας έφτασαν αθροιστικά τα 675.429 TEUs κατά τον μήνα Μάιο. Το μέγεθος αυτό είναι κατά πεντέμισι φορές μεγαλύτερο από τα 122.951 έμφορτα εμπορευματοκιβώτια προς εξαγωγή που διαχειρίστηκαν οι δύο λιμένες. Αυτό αφενός συμβαίνει διότι οι αμερικανικές εξαγωγές δεν έχουν ανακάμψει τόσο γρήγορα όσο οι εισαγωγές, ενώ αφετέρου και οι εταιρείες τακτικών γραμμών επιδιώκουν να μεταφέρουν πίσω στην Ασία τα εμπορευματοκιβώτια όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ