
Τα λιμάνια της ακτής του San Pedro, στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς) συνεχίζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της BIMCO, την εντυπωσιακή τους πορεία από την αρχή της χρονιάς, ξεπερνώντας επανειλημμένως τα ρεκόρ διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων που είχαν καταγράψει κατά την προ-πανδημική περίοδο.
Αν και υπό πίεση, προκειμένου να διαχειριστούν τα υπό διακίνηση φορτία, ο όγκος των οποίων έχει οδηγήσει στην κατάρριψη των ρεκόρ διαχείρισης σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, πρακτικά όλα τα λιμάνια στις ΗΠΑ θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν με γρήγορους ρυθμούς ώστε να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες διαχείρισης, οι οποίες, με την έναρξη της περιόδου αιχμής, θα επιβαρυνθούν περαιτέρω.
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, η αθροιστική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς έφτασε τα 8,6 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 45,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 αλλά και κατά 26,5% σε σχέση με τους πρώτους πέντε μήνες του 2019. Πριν από την πανδημία, η υψηλότερη μηνιαία διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είχε ποτέ καταγραφεί από τα δύο λιμάνια ήταν 1,5 εκατ. TEUs και είχε καταγραφεί τον Ιούλιο του 2019. Ωστόσο, πλέον το ρεκόρ αυτό ξεπερνιέται κάθε μήνα, για έντεκα συναπτούς μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αποκλειστικά για τον μήνα Μάιο, τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια καθώς και η συνολική διακίνηση και στα δύο λιμάνια ξεπέρασε τα προηγούμενα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί. Το λιμάνι του Λος Άντζελες διαχειρίστηκε 535.714 εισαγόμενα TEUs, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 490.127 TEUs, κατά 9,3%. Αντίστοιχα, κατά τον ίδιο μήνα, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς διαχειρίστηκε 444.736 εισαγόμενα TEUs.
Η άλλη όψη των ρεκόρ στις εισαγωγές που καταγράφονται, ωστόσο, έχει οδηγήσει αντίστοιχα σε αύξηση των εξαγωγών άδειων εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα ρεκόρ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι εξαγωγές άδειων εμπορευματοκιβωτίων και στα δύο λιμάνια της Καλιφόρνιας έφτασαν αθροιστικά τα 675.429 TEUs κατά τον μήνα Μάιο. Το μέγεθος αυτό είναι κατά πεντέμισι φορές μεγαλύτερο από τα 122.951 έμφορτα εμπορευματοκιβώτια προς εξαγωγή που διαχειρίστηκαν οι δύο λιμένες. Αυτό αφενός συμβαίνει διότι οι αμερικανικές εξαγωγές δεν έχουν ανακάμψει τόσο γρήγορα όσο οι εισαγωγές, ενώ αφετέρου και οι εταιρείες τακτικών γραμμών επιδιώκουν να μεταφέρουν πίσω στην Ασία τα εμπορευματοκιβώτια όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ