
Τα λιμάνια της ακτής του San Pedro, στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς) συνεχίζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της BIMCO, την εντυπωσιακή τους πορεία από την αρχή της χρονιάς, ξεπερνώντας επανειλημμένως τα ρεκόρ διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων που είχαν καταγράψει κατά την προ-πανδημική περίοδο.
Αν και υπό πίεση, προκειμένου να διαχειριστούν τα υπό διακίνηση φορτία, ο όγκος των οποίων έχει οδηγήσει στην κατάρριψη των ρεκόρ διαχείρισης σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, πρακτικά όλα τα λιμάνια στις ΗΠΑ θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν με γρήγορους ρυθμούς ώστε να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες διαχείρισης, οι οποίες, με την έναρξη της περιόδου αιχμής, θα επιβαρυνθούν περαιτέρω.
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, η αθροιστική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς έφτασε τα 8,6 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 45,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 αλλά και κατά 26,5% σε σχέση με τους πρώτους πέντε μήνες του 2019. Πριν από την πανδημία, η υψηλότερη μηνιαία διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είχε ποτέ καταγραφεί από τα δύο λιμάνια ήταν 1,5 εκατ. TEUs και είχε καταγραφεί τον Ιούλιο του 2019. Ωστόσο, πλέον το ρεκόρ αυτό ξεπερνιέται κάθε μήνα, για έντεκα συναπτούς μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αποκλειστικά για τον μήνα Μάιο, τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια καθώς και η συνολική διακίνηση και στα δύο λιμάνια ξεπέρασε τα προηγούμενα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί. Το λιμάνι του Λος Άντζελες διαχειρίστηκε 535.714 εισαγόμενα TEUs, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 490.127 TEUs, κατά 9,3%. Αντίστοιχα, κατά τον ίδιο μήνα, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς διαχειρίστηκε 444.736 εισαγόμενα TEUs.
Η άλλη όψη των ρεκόρ στις εισαγωγές που καταγράφονται, ωστόσο, έχει οδηγήσει αντίστοιχα σε αύξηση των εξαγωγών άδειων εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα ρεκόρ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι εξαγωγές άδειων εμπορευματοκιβωτίων και στα δύο λιμάνια της Καλιφόρνιας έφτασαν αθροιστικά τα 675.429 TEUs κατά τον μήνα Μάιο. Το μέγεθος αυτό είναι κατά πεντέμισι φορές μεγαλύτερο από τα 122.951 έμφορτα εμπορευματοκιβώτια προς εξαγωγή που διαχειρίστηκαν οι δύο λιμένες. Αυτό αφενός συμβαίνει διότι οι αμερικανικές εξαγωγές δεν έχουν ανακάμψει τόσο γρήγορα όσο οι εισαγωγές, ενώ αφετέρου και οι εταιρείες τακτικών γραμμών επιδιώκουν να μεταφέρουν πίσω στην Ασία τα εμπορευματοκιβώτια όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ