
H επιτροπή του Paris MoU ενέκρινε στην 54η συνεδρίασή της τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων πλοίων και υιοθέτησε τις νέες λίστες επιδόσεων (Λευκή, Γκρι, Μαύρη) των flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών.
Οι λίστες παρουσιάζουν τις σημαίες των κρατών ανάλογα με το επίπεδο της ποιότητάς τους μετά τις επιθεωρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές. Η κατάταξη των Κρατών Σημαίας στην κάθε λίστα βασίζεται στον αριθμό των επιθεωρήσεων και των κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε μια κυλιόμενη περίοδο τριών ετών (2018-2020).
Για το 2020 70 νηολόγια συγκαταλέγονται στις επικαιροποιημένες λίστες του Paris MoU: 39 στη Λευκή, 22 στην Γκρι και 9 στη Μαύρη Λίστα. Το 2019 η λίστα περιελάβανε επίσης 70 flag states, εκ των οποίων 41 στη Λευκή Λίστα, 16 στην Γκρι και 13 στη Μαύρη.
Στην επικαιροποιημένη Λευκή Λίστα, μεταξύ άλλων είναι η Ελλάδα, η Κύπρος, ο Παναμάς, οι Νήσοι Μάρσαλ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, το Ιsle of Man (UK), η Λιβερία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Δανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, το Βέλγιο, η Κίνα, η Μάλτα, η Ιαπωνία, η Κροατία, η Τουρκία κ.ά. Την περίοδο αυτή πραγματοποιήθηκαν 736 επιθεωρήσεις σε πλοία με ελληνική σημαία και καταγράφηκαν 9 κρατήσεις πλοίων, δείγμα της υψηλής ποιότητας του ελληνικού νηολογίου. Το ελληνικό νηολόγιο μάλιστα βρέθηκε στην 7η θέση της Λευκής Λίστας όταν πέρσι κατέλαβε την 20ή θέση.
Η Γκρι Λίστα περιλαμβάνει τα εξής νηολόγια: Παλάου, Τυνησία, Σαουδική Αραβία, Νήσοι Κουκ, Άγιος Χριστόφορος και Νέβις, Ουκρανία, Ιράν, Μογγολία, Πολωνία, Κουρακάο, Καζακστάν, Φιλιππίνες, Ινδία, Αλγερία, Βανουάτου, Αίγυπτος, Ελβετία, Εσθονία, Κορέα, Αζερμπαϊτζάν, Λίβανος.
Τέλος στη Μαύρη Λίστα συγκαταλέγονται οι σημαίες: Τουβαλού, Σιέρα Λεόνε, Τανζανία, Μπελιζέ, Μολδαβία, Κομόρες, Τόγκο, Καμερούν, Αλβανία.
Παρακάτω παρατίθενται οι επικαιροποιημένες λίστες του Paris MoU:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ