
Η σύνοδος MEPC 76 (Marine Environment Protection Committee) του ΙΜΟ ξεκίνησε την Πέμπτη 10 Ιουνίου και θα διαρκέσει έως την Πέμπτη 17 Ιουνίου. Στην εναρκτήρια ομιλία του ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Kitack Lim σκιαγράφησε τις σημαντικές τροποποιήσεις οι οποίες θα πρέπει να υιοθετηθούν για τη μείωση της έντασης άνθρακα από τα πλοία κατά 40% έως το 2030. Παράλληλα υπογράμμισε την ανάγκη έγκαιρης εφαρμογής της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία.
«Τα εμπόδια είναι υψηλά, η υιοθέτηση βραχυπρόθεσμων μέτρων στη σύνοδο αυτή είναι ζωτικής σημασίας για την εκπλήρωση των δεσμεύσεων που κάναμε κατά την αρχική στρατηγική. Η αποτυχία δεν είναι επιλογή, καθώς αν αποτύχουμε στην αποστολή μας, δεν είναι παράλογο να συμπεράνουμε ότι διατρέχουμε τον κίνδυνο να έχουμε μονομερείς ή πολυμερείς πρωτοβουλίες. Ωστόσο είμαι πεπεισμένος ότι θα αποδείξετε ότι ο ΙΜΟ μπορεί να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις που έχουν ήδη συμφωνηθεί», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του Kitack Lim.
O γενικός γραμματέας του ΙΜΟ τόνισε επίσης ότι με την ολοκλήρωση των βραχυπρόθεσμων μέτρων στην MEPC ως πρώτο βήμα και διαμορφώνοντας τις μελλοντικές συζητήσεις, ο ΙΜΟ θα αποδείξει ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο για τη μείωση των εκπομπών GHG σε συμφωνία με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισίου για την παγκόσμια θερμοκρασία. «Ενισχύει επίσης το μήνυμα σε οποιονδήποτε σκεπτικιστή ότι ο ΙΜΟ είναι το μοναδικό παγκόσμιο όργανο για την μετάβαση σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον κλάδο θαλάσσιων μεταφορών», κατέληξε ο ίδιος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ