
Η Maritime Safety Committee του IMO βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης της ανάλυσής της σχετικά με τις συνθήκες ασφαλείας στα πλοία, ώστε να αξιολογήσει τα επόμενα βήματα που απαιτούνται για να δημιουργηθεί ένα κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με τα Maritime Autonomous Surface Ships (MASS).
Η πρωτοβουλία αυτή του IMO ξεκίνησε το 2017, με σκοπό να προσδιοριστεί κατά πόσο η λειτουργία αυτόνομων πλοίων είναι όχι μόνο ασφαλής για τη ναυσιπλοΐα αλλά και βιώσιμη περιβαλλοντικά.
Κατά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, εξετάστηκαν διάφοροι βαθμοί αυτονομίας:
– Πλοίο με πλήρωμα και αυτοματοποιημένες διαδικασίες και υποστήριξη αποφάσεων (1ος βαθμός).
– Απομακρυσμένος έλεγχος του πλοίου με ναυτικούς εν πλω (2ος βαθμός).
– Απομακρυσμένος έλεγχος του πλοίου χωρίς ναυτικούς εν πλω (3ος βαθμός).
– Πλήρως αυτόνομο πλοίο (4ος βαθμός).
Μέσα στις προβλέψεις των οργάνων του IMO είναι και η ανάπτυξη της ορολογίας και των ορισμών σε ό,τι αφορά τα MASS, καθώς και η αποσαφήνιση των όρων «πλοίαρχος», «πλήρωμα» ή «καθ’ ύλην αρμόδιο άτομο » σε ό,τι αφορά τον 3ο και 4ο βαθμό αυτονομίας που εξετάστηκαν.
Άλλα βασικά ζητήματα για το κανονιστικό πλαίσιο των αυτόνομων πλοίων που εξετάζονται από τον IMO αφορούν την αντιμετώπιση λειτουργικών απαιτήσεων του κέντρου απομακρυσμένου ελέγχου και τον πιθανό χαρακτηρισμό του απομακρυσμένου χειριστή ως ναυτικού.
Η ολοκλήρωση της διερευνητικής αυτής διαδικασίας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για συζητήσεις περισσότερο εστιασμένες στο να διασφαλιστεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί θα συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ