
Της Charlotte Cook, Head Trade Analyst της VesselsValue
H αγορά των clean tankers σε καμία περίπτωση δεν μένει ανεπηρέαστη, καθώς η πανδημία παραμένει. Ωστόσο, συνδυάζοντας δεδομένα για την παγκόσμια ζήτηση και την πορεία των ναύλων, διαφαίνεται μια πιο θετική εικόνα για την αγορά των clean tankers τους τελευταίους μήνες. Οι ναύλοι για τα MR tankers αυξήθηκαν σημαντικά στις αρχές Μαΐου, αγγίζοντας τα $20.000/ημέρα. Ο αριθμός αυτός, εντούτοις, είναι μειωμένος κατά 30% σε σχέση με τα επίπεδα του Μαΐου 2020 αλλά αυξημένος κατά 400% συγκριτικά με τα επίπεδα στα τέλη Απριλίου 2021. Το γράφημα 4 δείχνει τα τονομίλια και τον αριθμό του στόλου για MR και LR τον τελευταίο χρόνο.
Το γράφημα δείχνει πως η ζήτηση σε τονομίλια ανέκαμψε τον Μάρτιο μετά τη συνήθη πτώση τον Φεβρουάριο, αγγίζοντας τα 376 δισ. MT-NM. Πρόκειται για αύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του Μαρτίου 2019, πριν δηλαδή από την πανδημία, συνιστώντας ότι η ζήτηση για clean tankers είναι στον δρόμο προς μια ήπια ανάκαμψη, καθώς αυτή κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την αύξηση του στόλου. Τον Απρίλιο, τα τονομίλια παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, καταγράφοντας μείωση μόλις 0,5% σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Οι ταχύτητες αυξάνονται
Καθώς η ζήτηση ανακάμπτει, οι μέσες ταχύτητες των clean tankers αυξάνονται σταθερά από τον Δεκέμβριο του 2020.
Από τις αρχές του έτους αυξάνονται από μήνα σε μήνα και από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τον Μάιο του 2021 έχουν αυξηθεί κατά 3%. Παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει επέλθει η κανονικότητα στις αερομεταφορές, η χαλάρωση των μέτρων ενάντια στην πανδημία μεταφράζεται σε αύξηση της κατανάλωσης υγρών καυσίμων, όπως πετρέλαιο και diesel. Η ζήτηση σε τονομίλια στη Βορειοδυτική Ευρώπη είναι ένα καλό παράδειγμα, καθώς παραμένουν σταθερά από τα τέλη του προηγούμενου έτους, όταν ξεκίνησαν τα εμβολιαστικά προγράμματα. Καθώς η ζήτηση για τους συγκεκριμένους τύπους πλοίων δείχνει σημάδια ανάκαμψης, τα πλοία αυτά κινούνται ταχύτερα συγκριτικά με τα τέλη του 2019, γεγονός το οποίο αποτελεί μία ακόμα ένδειξη ότι οι ναυλώσεις πλοίων αυξάνονται.
Σύνοψη
Η αγορά των clean tankers δείχνει να ανακάμπτει, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της ζήτησης. Οι ταχύτητες των clean tankers αυξάνονται, τα τονομίλια ενισχύονται σε συμφωνία με τις πρόσφατες ενδείξεις για αύξηση των ναύλων. Εάν η συγκεκριμένη αγορά συνεχίσει την ανοδική αυτή τάση και συνεχιστεί η επιτυχία των εμβολιαστικών προγραμμάτων, τότε ίσως δούμε μια σημαντική ανάκαμψη το Q3. Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι η πανδημία συνεχίζει να απειλεί την αγορά των δεξαμενόπλοιων εκατέρωθεν.
Φωτό: Sergio Souza/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ