
Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, το capacity των product tankers που έχει σταλεί για ανακύκλωση έχει ξεπεράσει το αντίστοιχο τόσο για το 2019 όσο και για το 2020, απόρροια της μη ευνοϊκής ναυλαγοράς. Τόσο το 2019 όσο και το 2020 ανακυκλώθηκαν product tankers χωρητικότητας 1,2 εκατ. dwt. Εάν οι διαλύσεις συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους, τότε θα ανέλθουν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έντεκα ετών, εκτιμά η BIMCO.
Μέχρι στιγμής, 10 πετρελαιοφόρα (1,45 εκατ. dwt) και 38 product tankers (1,25 εκατ. dwt) έχουν εξέλθει του ενεργού στόλου και ως εκ τούτου η αγορά διαλύσεων για τους δύο τύπους πλοίων ακολουθεί διαφορετικές κατευθύνσεις, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.
Παρά τον αυξημένο αριθμό διαλύσεων πετρελαιοφόρων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι αντίστοιχες των product tankers, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του στόλου, κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα. Η ΒΙΜCO σημειώνει ότι, δεδομένων των χαμηλών ναύλων στη spot αγορά, οι διαλύσεις πετρελαιοφόρων φέτος πιθανώς θα υπερβούν αυτές του 2019 και του 2020 αλλά δεν θα ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ. dwt που εξήλθαν της αγοράς το 2018, όταν οι ναύλοι έφτασαν σε χαμηλά δεκαετίας.
Παράλληλα, η έλλειψη scrap metal έχει ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές διαλύσεων πλοίων στο σύνολό τους, ωστόσο, κατά την BIMCO, αυτός δεν είναι ο κυριότερος λόγος για την
αύξηση των διαλύσεων. «Κανένας πλοιοκτήτης δεν πουλά ένα πλοίο λόγω υψηλότερων τιμών διαλύσεων ‒ το πουλά όταν οι ναύλοι είναι κακοί για αρκετό καιρό και όταν η τιμή διάλυσης είναι υψηλότερη από την τιμή πώλησης στη second-hand αγορά», σημειώνεται στην ανάλυση.
Σε ό,τι αφορά τα bulkers, η BIMCO σημειώνει ότι ακολουθούν ακριβώς τον αντίθετο δρόμο, καθώς η ανέλπιστα καλή ναυλαγορά τους πρώτους μήνες του έτους «πάγωσε» τη δραστηριότητα στις διαλύσεις.
Φωτό: Will Turner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ