
Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, το capacity των product tankers που έχει σταλεί για ανακύκλωση έχει ξεπεράσει το αντίστοιχο τόσο για το 2019 όσο και για το 2020, απόρροια της μη ευνοϊκής ναυλαγοράς. Τόσο το 2019 όσο και το 2020 ανακυκλώθηκαν product tankers χωρητικότητας 1,2 εκατ. dwt. Εάν οι διαλύσεις συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους, τότε θα ανέλθουν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έντεκα ετών, εκτιμά η BIMCO.
Μέχρι στιγμής, 10 πετρελαιοφόρα (1,45 εκατ. dwt) και 38 product tankers (1,25 εκατ. dwt) έχουν εξέλθει του ενεργού στόλου και ως εκ τούτου η αγορά διαλύσεων για τους δύο τύπους πλοίων ακολουθεί διαφορετικές κατευθύνσεις, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.
Παρά τον αυξημένο αριθμό διαλύσεων πετρελαιοφόρων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι αντίστοιχες των product tankers, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του στόλου, κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα. Η ΒΙΜCO σημειώνει ότι, δεδομένων των χαμηλών ναύλων στη spot αγορά, οι διαλύσεις πετρελαιοφόρων φέτος πιθανώς θα υπερβούν αυτές του 2019 και του 2020 αλλά δεν θα ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ. dwt που εξήλθαν της αγοράς το 2018, όταν οι ναύλοι έφτασαν σε χαμηλά δεκαετίας.
Παράλληλα, η έλλειψη scrap metal έχει ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές διαλύσεων πλοίων στο σύνολό τους, ωστόσο, κατά την BIMCO, αυτός δεν είναι ο κυριότερος λόγος για την
αύξηση των διαλύσεων. «Κανένας πλοιοκτήτης δεν πουλά ένα πλοίο λόγω υψηλότερων τιμών διαλύσεων ‒ το πουλά όταν οι ναύλοι είναι κακοί για αρκετό καιρό και όταν η τιμή διάλυσης είναι υψηλότερη από την τιμή πώλησης στη second-hand αγορά», σημειώνεται στην ανάλυση.
Σε ό,τι αφορά τα bulkers, η BIMCO σημειώνει ότι ακολουθούν ακριβώς τον αντίθετο δρόμο, καθώς η ανέλπιστα καλή ναυλαγορά τους πρώτους μήνες του έτους «πάγωσε» τη δραστηριότητα στις διαλύσεις.
Φωτό: Will Turner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το UW Group, πολυεθνικός όμιλος ναυτιλιακών υπηρεσιών με έδρα την Κύπρο και με επιχειρησιακή παρουσία σε Κύπρο, Ελλάδα, Σιγκαπούρη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συμπληρώνει…
Η έμπρακτη και έγκαιρη απάντηση του λιμανιού του Πειραιά στην κορυφαία πρόκληση της Κλιματικής Αλλαγής, παρουσιάστηκε σε Ημερίδα με θέμα «Το Λιμάνι του Πειραιά…
Το φωτοβολταϊκό πάρκο «Πέρασμα» ισχύος 95 MW που βρίσκεται στα χωριά Μαυροδένδρι και Σιδερά Κοζάνης εγκαινίασε σήμερα ο CEO της Principia Αριστοτέλης Χαντάβας. Το…
Την παύση της επένδυσής της στον σχεδιαζόμενο χερσαίο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγραερίου στο Jawaharlal Nehru Port Authority (JNPA) στο Navi Mumbai της Ινδίας ανακοίνωσε…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατεί» η παγκόσμια οικονομία, καθώς οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις εξελίσσονται σε απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την ευμάρεια των…
H οικοδόμηση του γιγαντιαίου στόλου του Κατάρ για εξαγωγές LNG συνεχίζεται, με την QatarEnergy να τοποθετεί νέα παραγγελία για πλοία-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Προς ιστορικά υψηλά οδεύουν οι αμερικανικές εξαγωγές καλαμποκιού το 2025, ευνοούμενες από γεωργικούς, γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα, το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι…
Την ετήσια κατάταξη των 1.000 μεγαλύτερων πόλεων παγκοσμίως δημοσίευσε πρόσφατα η Oxford Economics, η οποία καταρτίζεται βάσει του δείκτη Global Cities Index. Ο δείκτης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ