
Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, το capacity των product tankers που έχει σταλεί για ανακύκλωση έχει ξεπεράσει το αντίστοιχο τόσο για το 2019 όσο και για το 2020, απόρροια της μη ευνοϊκής ναυλαγοράς. Τόσο το 2019 όσο και το 2020 ανακυκλώθηκαν product tankers χωρητικότητας 1,2 εκατ. dwt. Εάν οι διαλύσεις συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους, τότε θα ανέλθουν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έντεκα ετών, εκτιμά η BIMCO.
Μέχρι στιγμής, 10 πετρελαιοφόρα (1,45 εκατ. dwt) και 38 product tankers (1,25 εκατ. dwt) έχουν εξέλθει του ενεργού στόλου και ως εκ τούτου η αγορά διαλύσεων για τους δύο τύπους πλοίων ακολουθεί διαφορετικές κατευθύνσεις, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.
Παρά τον αυξημένο αριθμό διαλύσεων πετρελαιοφόρων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι αντίστοιχες των product tankers, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του στόλου, κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα. Η ΒΙΜCO σημειώνει ότι, δεδομένων των χαμηλών ναύλων στη spot αγορά, οι διαλύσεις πετρελαιοφόρων φέτος πιθανώς θα υπερβούν αυτές του 2019 και του 2020 αλλά δεν θα ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ. dwt που εξήλθαν της αγοράς το 2018, όταν οι ναύλοι έφτασαν σε χαμηλά δεκαετίας.
Παράλληλα, η έλλειψη scrap metal έχει ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές διαλύσεων πλοίων στο σύνολό τους, ωστόσο, κατά την BIMCO, αυτός δεν είναι ο κυριότερος λόγος για την
αύξηση των διαλύσεων. «Κανένας πλοιοκτήτης δεν πουλά ένα πλοίο λόγω υψηλότερων τιμών διαλύσεων ‒ το πουλά όταν οι ναύλοι είναι κακοί για αρκετό καιρό και όταν η τιμή διάλυσης είναι υψηλότερη από την τιμή πώλησης στη second-hand αγορά», σημειώνεται στην ανάλυση.
Σε ό,τι αφορά τα bulkers, η BIMCO σημειώνει ότι ακολουθούν ακριβώς τον αντίθετο δρόμο, καθώς η ανέλπιστα καλή ναυλαγορά τους πρώτους μήνες του έτους «πάγωσε» τη δραστηριότητα στις διαλύσεις.
Φωτό: Will Turner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ