
Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, το capacity των product tankers που έχει σταλεί για ανακύκλωση έχει ξεπεράσει το αντίστοιχο τόσο για το 2019 όσο και για το 2020, απόρροια της μη ευνοϊκής ναυλαγοράς. Τόσο το 2019 όσο και το 2020 ανακυκλώθηκαν product tankers χωρητικότητας 1,2 εκατ. dwt. Εάν οι διαλύσεις συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους, τότε θα ανέλθουν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έντεκα ετών, εκτιμά η BIMCO.
Μέχρι στιγμής, 10 πετρελαιοφόρα (1,45 εκατ. dwt) και 38 product tankers (1,25 εκατ. dwt) έχουν εξέλθει του ενεργού στόλου και ως εκ τούτου η αγορά διαλύσεων για τους δύο τύπους πλοίων ακολουθεί διαφορετικές κατευθύνσεις, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.
Παρά τον αυξημένο αριθμό διαλύσεων πετρελαιοφόρων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι αντίστοιχες των product tankers, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του στόλου, κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα. Η ΒΙΜCO σημειώνει ότι, δεδομένων των χαμηλών ναύλων στη spot αγορά, οι διαλύσεις πετρελαιοφόρων φέτος πιθανώς θα υπερβούν αυτές του 2019 και του 2020 αλλά δεν θα ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ. dwt που εξήλθαν της αγοράς το 2018, όταν οι ναύλοι έφτασαν σε χαμηλά δεκαετίας.
Παράλληλα, η έλλειψη scrap metal έχει ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές διαλύσεων πλοίων στο σύνολό τους, ωστόσο, κατά την BIMCO, αυτός δεν είναι ο κυριότερος λόγος για την
αύξηση των διαλύσεων. «Κανένας πλοιοκτήτης δεν πουλά ένα πλοίο λόγω υψηλότερων τιμών διαλύσεων ‒ το πουλά όταν οι ναύλοι είναι κακοί για αρκετό καιρό και όταν η τιμή διάλυσης είναι υψηλότερη από την τιμή πώλησης στη second-hand αγορά», σημειώνεται στην ανάλυση.
Σε ό,τι αφορά τα bulkers, η BIMCO σημειώνει ότι ακολουθούν ακριβώς τον αντίθετο δρόμο, καθώς η ανέλπιστα καλή ναυλαγορά τους πρώτους μήνες του έτους «πάγωσε» τη δραστηριότητα στις διαλύσεις.
Φωτό: Will Turner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ