
H πανδημία και τα επακόλουθα lockdowns συνεχίζουν να επηρεάζουν σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019, τα έσοδα των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών παραμένουν από τον Νοέμβριο μειωμένα κατά το ήμισυ (-51%), ενώ αντίστοιχα στην εμπορευματική σιδηροδρομική αγορά η μείωση των εσόδων κατά το α΄ τρίμηνο του 2021 άγγιξε το -10% (από -3% τον Δεκέμβριο του 2020).
Παράλληλα, και οι διαχειριστές σιδηροδρομικών υποδομών αντιμετωπίζουν σημαντικές εισοδηματικές απώλειες (-8% το καλοκαίρι του 2020, στο -13% το α΄ τρίμηνο του 2021). Τα εν λόγω στοιχεία αποτελούν τα ευρήματα της τελευταίας έκδοσης της έρευνας που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Σιδηροδρομικών Εταιρειών (CER) και η οποία διερευνά τον αντίκτυπο της Covid-19 στη σιδηροδρομική αγορά.
Σε εισοδηματικούς όρους, οι μέσες εβδομαδιαίες απώλειες στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές κατά τον Απρίλιο πλησίασαν τα 600 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα αυτές στην αγορά των εμπορευματικών μεταφορών τα 30 εκατ. ευρώ ανά εβδομάδα. Τέλος, όσον αφορά τους διαχειριστές σιδηροδρομικών υποδομών, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι απώλειες για το α΄ τρίμηνο του 2021 είναι αντίστοιχες με αυτές που καταγράφηκαν κατά το α΄ εξάμηνο του 2020, στην αρχή της πανδημικής κρίσης.
Συνολικά, τα στοιχεία της έρευνας επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη αρνητική επίδραση της πανδημίας στον σιδηροδρομικό κλάδο. Για τον λόγο αυτόν, σύμφωνα με την ανακοίνωση της CER, οι σιδηρόδρομοι θα πρέπει να λάβουν εσπευσμένα στοχευμένη υποστήριξη, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, να ανακάμψουν και να αναπτυχθούν περαιτέρω στο μέλλον.
Φωτό: Dozemod/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ