
Αύξηση κατά 3% εμφάνισε ο όγκος των εμπορευματικών ροών στο λιμάνι του Ρότερνταμ το α΄ τρίμηνο του 2021, φτάνοντας τους 115,8 εκατ. τόνους και κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της πλήρους ανάκαμψης του λιμένα από την καθίζηση που υπέστη το 2020 ως συνέπεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, η πιο έντονη αύξηση παρατηρήθηκε στους όγκους βιομάζας (+36,7%), άνθρακα (+25,2%) και ορυκτελαίων (+19,7%). Οι τερματικοί σταθμοί του λιμένα του Ρότερνταμ διαχειρίστηκαν επίσης σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων (+4,5%). Αντίθετα, πτώση σημείωσαν οι όγκοι στο LNG (-26,8%), στα ξηρά φορτία χύδην (-8,6%) και άλλα υγρά χύδην (-2,8%).
Η απόδοση της βιομάζας αυξήθηκε ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης του όγκου της βιομάζας που διακινήθηκε για χάρη του σταθμού παραγωγής ενέργειας Amer 9 στο Geertruidenberg της Ολλανδίας.
Οι όγκοι των προϊόντων πετρελαίου στους τερματικούς σταθμούς αυξήθηκαν χάρη στις ισχυρότερες ροές μαζούτ και ντίζελ.
Στο τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των διαχειριζόμενων TEUs αυξήθηκε κατά 4,5%, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης καταναλωτικών αγαθών. Ωστόσο, σε τόνους, τα containers εμφάνισαν μικρή μείωση (-0,7%), η οποία μπορεί να εξηγηθεί έως έναν βαθμό από την αύξηση του αριθμού των κενών containers και από το χαμηλότερο μέσο βάρος ανά φορτωμένη μονάδα.
Η μείωση των όγκων LNG προήλθε από τις μειωμένες εισαγωγικές ροές, καθώς τα υψηλότερα επίπεδα τιμών στην Ασία οδήγησαν σε αύξηση των μεταφορών LNG σε αυτή την αγορά.
O Allard Castelein, διευθύνων σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, σχολίασε: «Σε γενικές γραμμές, οι διακινηθέντες όγκοι κατά το πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν θετική εικόνα. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι ο σωστός χειρισμός των συνεπειών από το κλείσιμο του Σουέζ όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να υποστηρίξει τους πελάτες της, μεταξύ άλλων προσφέροντας έρευνες σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού».
Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ