
Αύξηση κατά 3% εμφάνισε ο όγκος των εμπορευματικών ροών στο λιμάνι του Ρότερνταμ το α΄ τρίμηνο του 2021, φτάνοντας τους 115,8 εκατ. τόνους και κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της πλήρους ανάκαμψης του λιμένα από την καθίζηση που υπέστη το 2020 ως συνέπεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, η πιο έντονη αύξηση παρατηρήθηκε στους όγκους βιομάζας (+36,7%), άνθρακα (+25,2%) και ορυκτελαίων (+19,7%). Οι τερματικοί σταθμοί του λιμένα του Ρότερνταμ διαχειρίστηκαν επίσης σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων (+4,5%). Αντίθετα, πτώση σημείωσαν οι όγκοι στο LNG (-26,8%), στα ξηρά φορτία χύδην (-8,6%) και άλλα υγρά χύδην (-2,8%).
Η απόδοση της βιομάζας αυξήθηκε ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης του όγκου της βιομάζας που διακινήθηκε για χάρη του σταθμού παραγωγής ενέργειας Amer 9 στο Geertruidenberg της Ολλανδίας.
Οι όγκοι των προϊόντων πετρελαίου στους τερματικούς σταθμούς αυξήθηκαν χάρη στις ισχυρότερες ροές μαζούτ και ντίζελ.
Στο τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των διαχειριζόμενων TEUs αυξήθηκε κατά 4,5%, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης καταναλωτικών αγαθών. Ωστόσο, σε τόνους, τα containers εμφάνισαν μικρή μείωση (-0,7%), η οποία μπορεί να εξηγηθεί έως έναν βαθμό από την αύξηση του αριθμού των κενών containers και από το χαμηλότερο μέσο βάρος ανά φορτωμένη μονάδα.
Η μείωση των όγκων LNG προήλθε από τις μειωμένες εισαγωγικές ροές, καθώς τα υψηλότερα επίπεδα τιμών στην Ασία οδήγησαν σε αύξηση των μεταφορών LNG σε αυτή την αγορά.
O Allard Castelein, διευθύνων σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, σχολίασε: «Σε γενικές γραμμές, οι διακινηθέντες όγκοι κατά το πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν θετική εικόνα. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι ο σωστός χειρισμός των συνεπειών από το κλείσιμο του Σουέζ όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να υποστηρίξει τους πελάτες της, μεταξύ άλλων προσφέροντας έρευνες σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού».
Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ