Ο (μεσοπρόθεσμος) αντίκτυπος της ηλεκτροκίνησης στη ζήτηση πετρελαίου

Ο (μεσοπρόθεσμος) αντίκτυπος της ηλεκτροκίνησης στη ζήτηση πετρελαίου

110
Ο (μεσοπρόθεσμος) αντίκτυπος της ηλεκτροκίνησης στη ζήτηση πετρελαίου

Καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν έδαφος στις μεταφορές ανά τον κόσμο, η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο αναμένεται να φτάσει στο αποκορύφωμά της δύο χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι αρχικά ανέμενε η νορβηγική συμβουλευτική εταιρεία ενέργειας Rystad Energy.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η παγκόσμια ζήτηση μαύρου χρυσού θα ανέλθει στα 101,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2026. Η αμέσως προηγούμενη εκτίμηση της Rystad, τον Νοέμβριο του 2020, έκανε λόγο για ζήτηση περί τα 102,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2028.

Πριν από την έξαρση της πανδημίας το περασμένο έτος, η Rystad ανέμενε ότι η ζήτηση πετρελαίου θα φτάσει στα υψηλότερα επίπεδά της το 2030, στα 106 εκατ. βαρέλια/ημέρα.

Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 6% της ζήτησης πετρελαίου, η Rystad εκτιμά ότι ο μαύρος χρυσός θα συνεχίσει να κυριαρχεί στο ενεργειακό μείγμα έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Έπειτα, σημαντικό έδαφος θα κερδίσουν το LNG, το υδρογόνο, οι ηλεκτρικές μπαταρίες και άλλες μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα λύσεις πρόωσης πλοίων, ιδιαίτερα για νεότευκτα, σημειώνει η Rystad.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.