
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης «#AHOY2050», που εκπονήθηκε από τη MAN Energy Solutions και το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI), η απαγόρευση της χρήσης ορυκτών καυσίμων από τη διεθνή ναυτιλία ίσως να αποτελέσει απαραίτητο μέτρο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών που έχουν τεθεί για το 2050.
Για τους σκοπούς της μελέτης, το Fraunhofer Institute συγκέντρωσε τις απόψεις 40 ειδικών από όλους τους τομείς του ναυτιλιακού κλάδου, αλλά και από τους χώρους της πολιτικής και των επιστημών. Στο πλαίσιο αυτής, η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρείται μέρος ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος, το οποίο είναι ευαίσθητο στις συνολικές κοινωνικές και οικονομικές αποφάσεις. Η μελέτη ξεκινά με την κοινωνική συνειδητοποίηση του προβλήματος και της σημασίας της προστασίας του κλίματος και επεκτείνεται στην ανάλυση των τιμών των βασικών αγαθών, της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της πανδημίας Covid-19, παράγοντες που επηρεάζουν μεταξύ άλλων και την παγκόσμια ναυτιλία. Ο Dr Uwe Lauber, CEO της MAN Energy Solutions, ανέφερε σχετικά: «Οι συγκεκριμένες αλληλεξαρτήσεις θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου».
Η μελέτη περιγράφει τέσσερα σενάρια, τα οποία διερευνούν τους τρόπους επίτευξης των κλιματικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας έως το 2050, σε δύο από τα οποία οι στόχοι επιτυγχάνονται, ενώ στα άλλα δύο οι προσπάθειες αποτυγχάνουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ