ZIM: Νέο δρομολόγιο «express» μεταξύ Ασίας-Βόρειας Αμερικής

ZIM: Νέο δρομολόγιο «express» μεταξύ Ασίας-Βόρειας Αμερικής

113
ZIM: Νέο δρομολόγιο «express» μεταξύ Ασίας-Βόρειας Αμερικής

Η ισραηλινή εταιρεία τακτικών γραμμών ZIM επεκτείνει τη δραστηριοποίησή της στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Βόρειας Αμερικής, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ. Πιο συγκεκριμένα, από το τέλος του μήνα η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει ένα δρομολόγιο «express» στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού από την Ταϊβάν και την Κίνα στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Για την εξυπηρέτηση του δρομολογίου, η εταιρεία θα αξιοποιήσει πλοία χωρητικότητας 4.250 TEUs, προκειμένου σε εβδομαδιαία βάση να μεταφέρουν φορτία από το Καοσιούνγκ, μέσω Νίνγκμπο και Σαγκάης, στο Όουκλαντ και στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ.

Η εν λόγω υπηρεσία αποτελεί το τρίτο «express» δρομολόγιο της εταιρείας που δραστηριοποιείται για την εξυπηρέτηση του εμπορίου στον Ειρηνικό, μετά και την έναρξη αντίστοιχων δρομολογίων «express» από την Ασία στο Λος Άντζελες τον περασμένο Ιούνιο και από τη Νοτιοανατολική Ασία στο Λος Άντζελες και την Τακόμα τον Φεβρουάριο.

Στο μεταξύ και άλλες εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν αναγνωρίσει τη στρατηγική σημασία των δρομολογίων «express» για την εξυπηρέτηση του εμπορικού δρόμου του Ειρηνικού. Πιο συγκεκριμένα, η CMA CGM εισήγαγε δρομολόγιο από το Νίνγκμπο και το Γιαντιάν της Κίνας για το Λος Άντζελες. Ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων από το Γιαντιάν στο Λος Άντζελες διαρκεί μόλις δώδεκα ημέρες, ενώ το συγκεκριμένο δρομολόγιο παρέχει στους φορτωτές εγγυημένο χώρο, προτεραιότητα στην εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων καθώς και άμεση διαθεσιμότητα.

Η ZIM, με αυτή την κίνηση, προσβλέπει στην προσέλκυση εμπορευμάτων και ειδικά αγορών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, που εναλλακτικά θα μεταφέρονταν μέσω αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών.

Τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια έχουν πληγεί από τη συμφόρηση που παρατηρείται στους λιμένες της δυτικής ακτής των ΗΠΑ και κατά κύριο λόγο στους λιμένες του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, στους οποίους ο χρόνος εξυπηρέτησης είναι ακόμη αδιευκρίνιστος. Όπως διαφαίνεται, η ΖΙΜ προσπαθεί να αποφύγει αυτά τα προβλήματα, πλέοντας στο λιμάνι του Όουκλαντ πριν δέσει στο Λος Άντζελες.

Για το Όουκλαντ, αυτό θα είναι το δεύτερο απευθείας δρομολόγιο από την Ασία που ξεκινά φέτος, μετά από αυτό της CMA CGM, που ξεκίνησε στα μέσα Φεβρουαρίου. Έπειτα από μια πτώση στα διαχειρισθέντα φορτία κατά 12% τον Ιανουάριο, την οποία η διοίκηση του λιμένα απέδωσε στη συμφόρηση στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς και που οδήγησε σε καθυστερήσεις και σε ακύρωση δρομολογίων, το Όουκλαντ κατέγραψε σημαντική αύξηση στις εισαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 26,2% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ η ανοδική τάση ενισχύθηκε περαιτέρω τον Μάρτιο, με την αύξηση να φτάνει το 45% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Αντίστοιχα και οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 12%, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για το λιμάνι κατά τον Μάρτιο.

Για τον λόγο αυτόν, το λιμάνι προετοιμάζεται προκειμένου να διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα παρέλαβε τρεις νέες γερανογέφυρες, ικανές να εξυπηρετήσουν τα γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τέλος, σύμφωνα με στελέχη του λιμένα, η υφιστάμενη κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς τα πλοία καταφθάνουν γεμάτα, οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί, ενώ η ζήτηση για άδεια εμπορευματοκιβώτια είναι ακατάπαυστη. Υπό αυτές τις συνθήκες, λοιπόν, δεν διαφαίνεται ότι η κατάσταση θα αλλάξει για αρκετούς μήνες.

Φωτό: Dimitry Anikin/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.