
Την Παρασκευή 16 Απριλίου, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα Capesizes άγγιξαν τα $28.520, φτάνοντας σε υψηλά δέκα ετών. Μέχρι στιγμής, από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ημερήσιοι ναύλοι των Capesizes ανέρχονται σε $18.133, δείγμα της γενικότερης καλής ναυλαγοράς για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, σημειώνει η BIMCO.
Κοιτώντας τους ημερήσιους ναύλους τους πρώτους μήνες του 2021, προκύπτει ότι είναι αυξημένοι σε σχέση με αυτούς που κατεγράφησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 ($18.025). Οι ναύλοι που καταγράφηκαν την Παρασκευή 16 Απριλίου είναι υψηλότεροι από το 2010, όταν και οι κατά μέσο όρο ημερήσιοι ναύλοι ανήλθαν στα $33.298, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.
O κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, τονίζει ότι οι κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων και τα μέτρα οικονομικής στήριξης πυροδοτούν την ανάκαμψη της αγοράς των dry. Μάλιστα η ανάκαμψη σε υψηλά δεκαετίας εντοπίζεται σε όλους τους τύπους bulkers και όχι μόνο στα Capesizes, προσθέτει ο κ. Sand.
Οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και σόγιας το α΄ τρίμηνο είναι αυξημένες κατά 7,9% (20,7 εκατ. τόνους) και 19% (3,4 εκατ. τόνους) συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εισαγωγές άνθρακα, που παρουσιάστηκαν ενισχυμένες κατά 9% το τετράμηνο Δεκέμβριος 2020 – Μάρτιος 2021 συγκριτικά με το τετράμηνο Δεκέμβριος 2019 – Μάρτιος 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ