Την Παρασκευή 16 Απριλίου, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα Capesizes άγγιξαν τα $28.520, φτάνοντας σε υψηλά δέκα ετών. Μέχρι στιγμής, από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ημερήσιοι ναύλοι των Capesizes ανέρχονται σε $18.133, δείγμα της γενικότερης καλής ναυλαγοράς για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, σημειώνει η BIMCO.
Κοιτώντας τους ημερήσιους ναύλους τους πρώτους μήνες του 2021, προκύπτει ότι είναι αυξημένοι σε σχέση με αυτούς που κατεγράφησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 ($18.025). Οι ναύλοι που καταγράφηκαν την Παρασκευή 16 Απριλίου είναι υψηλότεροι από το 2010, όταν και οι κατά μέσο όρο ημερήσιοι ναύλοι ανήλθαν στα $33.298, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.
O κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, τονίζει ότι οι κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων και τα μέτρα οικονομικής στήριξης πυροδοτούν την ανάκαμψη της αγοράς των dry. Μάλιστα η ανάκαμψη σε υψηλά δεκαετίας εντοπίζεται σε όλους τους τύπους bulkers και όχι μόνο στα Capesizes, προσθέτει ο κ. Sand.
Οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και σόγιας το α΄ τρίμηνο είναι αυξημένες κατά 7,9% (20,7 εκατ. τόνους) και 19% (3,4 εκατ. τόνους) συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εισαγωγές άνθρακα, που παρουσιάστηκαν ενισχυμένες κατά 9% το τετράμηνο Δεκέμβριος 2020 – Μάρτιος 2021 συγκριτικά με το τετράμηνο Δεκέμβριος 2019 – Μάρτιος 2020.