
Η Διώρυγα του Σουέζ μπορεί να άνοιξε ξανά, ωστόσο οι επιπτώσεις στην παγκόσμια ναυτιλία θα παραμείνουν αισθητές για πολύ καιρό ακόμα. Τα πλοία αναμένεται να καθυστερήσουν τόσο κατά την άφιξη όσο και κατά την αναχώρησή τους από τους λιμένες, γεγονός που θα δημιουργήσει αυξημένη κίνηση και πίεση στα τερματικά διαχείρισης.
Το λιμάνι της Αμβέρσας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, εκτιμά ότι ο αντίκτυπος είναι δύσκολο να υπολογιστεί, καθώς πολλά θα εξαρτηθούν από τις αποφάσεις που θα λάβουν τόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες όσο και τα τερματικά, που εξετάζουν τα πράγματα από μια παγκόσμια οπτική.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, όπου είναι δυνατό, τα τερματικά του λιμένα της Αμβέρσας θα προετοιμαστούν προκειμένου να διαχειριστούν επιπλέον φορτία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επερχόμενες καθυστερήσεις αναμένεται να προστεθούν στην ήδη επιβαρυμένη από τα τέλη του 2020 κίνηση στους λιμένες.
Σε αυτό το πλαίσιο, το λιμάνι της Αμβέρσας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους διαχειριστές των τερματικών, προκειμένου να βρει την απαραίτητη χωρητικότητα για τα εμπορευματοκιβώτια. Οι διαχειριστές τερματικών του λιμένα είναι από τους πιο αποτελεσματικούς στον κόσμο και διαθέτουν μεγάλες εκτάσεις για τη στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων. Ωστόσο, ήδη ορισμένα τερματικά έχουν αποφασίσει ότι τα εμπορευματοκιβώτια που προορίζονται για εξαγωγές μπορούν να παραδοθούν στο τερματικό μόνο μερικές ημέρες πριν φορτωθούν.
Επιπροσθέτως, η λιμενική αρχή της Αμβέρσας προσπαθεί να βελτιστοποιήσει την ενδοχώρια χωρητικότητα και να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ενδοχώριες μεταφορές μέσω φορτηγίδων και σιδηροδρόμων.
Παρά την πίεση, ωστόσο, το ευτυχές γεγονός για το λιμάνι της Αμβέρσας είναι ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αφενός κατανέμεται στις διάφορες περιοχές του λιμένα και αφετέρου δεν προέρχεται αποκλειστικά από τις περιοχές της Άπω και Μέσης Ανατολής. Ως εκ τούτου, η Αμβέρσα είναι λιγότερο ευάλωτη στις διαταραχές των εφοδιαστικών αλυσίδων που προκλήθηκαν από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ.
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ