
Η Διώρυγα του Σουέζ μπορεί να άνοιξε ξανά, ωστόσο οι επιπτώσεις στην παγκόσμια ναυτιλία θα παραμείνουν αισθητές για πολύ καιρό ακόμα. Τα πλοία αναμένεται να καθυστερήσουν τόσο κατά την άφιξη όσο και κατά την αναχώρησή τους από τους λιμένες, γεγονός που θα δημιουργήσει αυξημένη κίνηση και πίεση στα τερματικά διαχείρισης.
Το λιμάνι της Αμβέρσας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, εκτιμά ότι ο αντίκτυπος είναι δύσκολο να υπολογιστεί, καθώς πολλά θα εξαρτηθούν από τις αποφάσεις που θα λάβουν τόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες όσο και τα τερματικά, που εξετάζουν τα πράγματα από μια παγκόσμια οπτική.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, όπου είναι δυνατό, τα τερματικά του λιμένα της Αμβέρσας θα προετοιμαστούν προκειμένου να διαχειριστούν επιπλέον φορτία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επερχόμενες καθυστερήσεις αναμένεται να προστεθούν στην ήδη επιβαρυμένη από τα τέλη του 2020 κίνηση στους λιμένες.
Σε αυτό το πλαίσιο, το λιμάνι της Αμβέρσας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους διαχειριστές των τερματικών, προκειμένου να βρει την απαραίτητη χωρητικότητα για τα εμπορευματοκιβώτια. Οι διαχειριστές τερματικών του λιμένα είναι από τους πιο αποτελεσματικούς στον κόσμο και διαθέτουν μεγάλες εκτάσεις για τη στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων. Ωστόσο, ήδη ορισμένα τερματικά έχουν αποφασίσει ότι τα εμπορευματοκιβώτια που προορίζονται για εξαγωγές μπορούν να παραδοθούν στο τερματικό μόνο μερικές ημέρες πριν φορτωθούν.
Επιπροσθέτως, η λιμενική αρχή της Αμβέρσας προσπαθεί να βελτιστοποιήσει την ενδοχώρια χωρητικότητα και να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ενδοχώριες μεταφορές μέσω φορτηγίδων και σιδηροδρόμων.
Παρά την πίεση, ωστόσο, το ευτυχές γεγονός για το λιμάνι της Αμβέρσας είναι ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αφενός κατανέμεται στις διάφορες περιοχές του λιμένα και αφετέρου δεν προέρχεται αποκλειστικά από τις περιοχές της Άπω και Μέσης Ανατολής. Ως εκ τούτου, η Αμβέρσα είναι λιγότερο ευάλωτη στις διαταραχές των εφοδιαστικών αλυσίδων που προκλήθηκαν από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ.
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ