
Κατά την περίοδο 2016-2020, το λιμάνι του Ρότερνταμ, όπως δημοσιοποίησε η λιμενική αρχή, μείωσε τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 27%. Σε εθνικό επίπεδο, την αντίστοιχη περίοδο, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν κατά 14%. Ειδικότερα, κατά το 2020, το Ρότερνταμ πέτυχε μείωση στις εκπομπές της τάξης του 12% σε σύγκριση με το σύνολο της ολλανδικής επικράτειας, όπου η μείωση έφτασε το 6%. Ως αποτέλεσμα αυτής της απότομης μείωσης, το ποσοστό των ρύπων που εκπέμπουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα του Ρότερνταμ επί του συνόλου των ρύπων της χώρας έπεσε από το 16% στο 13,5%.

Ο συνολικός όγκος των εκπομπών του λιμένα του Ρότερνταμ αφορά τις εκπομπές που εκλύονται τόσο κατά τη βιομηχανική παραγωγή (διυλιστήρια, εταιρείες χημικών) όσο και κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (μονάδες παραγωγής ενέργειας). Την περασμένη χρονιά, οι μονάδες παραγωγής ενέργειας του Ρότερνταμ μείωσαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 1,9 εκατ. τόνους (ήτοι 21%). Ένα μέρος αυτής της μείωσης μπορεί να αποδοθεί στη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, ωστόσο κατά κύριο λόγο οφείλεται στη σημαντική (πάνω από 40%) αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε εθνικό επίπεδο από ανανεώσιμες πηγές (ηλιακή, αιολική και βιομάζα).
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον βιομηχανικό κλάδο του Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 1,1 εκατ. τόνους (ήτοι 7%), τη στιγμή που σε εθνικό επίπεδο οι αντίστοιχες εκπομπές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Η μείωση των εκπομπών αποτελεί συνέπεια της οικονομικής συστολής κατά τη διάρκεια του 2020, που είχε ως αποτέλεσμα την απότομη μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο και χημικά προϊόντα, και ως εκ τούτου και τη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων αυτών των εταιρειών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά τη δεκαετία του 1990, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του λιμένα του Ρότερνταμ ξεπερνούσαν τους 20 εκατ. τόνους. Η αύξηση στις εκπομπές συνεχίστηκε έως και το 2016, οπότε ξεπέρασαν τους 30 εκατ. τόνους, λόγω της επέκτασης των υφιστάμενων αλλά και της προσέλκυσης νέων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα. Από το 2016, ωστόσο, το λιμάνι κατάφερε να μειώσει το επίπεδο των εκπομπών σε σημαντικό βαθμό. Χαρακτηριστικά, το 2020, οι εκπομπές έφτασαν κοντά στα προ τριακονταετίας επίπεδα, τη στιγμή που ο λιμένας, σε σύγκριση με τότε, έχει επεκταθεί κατά 20%, ενώ η συνολική του διακίνηση έχει αυξηθεί κατά 50%.
Φωτό: www.portofrotterdam.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ